درس گفتار اندیشه و عمل ۷

هفتمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل
امام موسی صدر؛ ستیز با پوپولیسم

درس گفتار اندیشه و عمل ۷

یکی از موضوع‌های مورد علاقه اساتید و دانشجویان سیاست، مطالعه موردی یک شخصیت تاثیر‌گذار و واکاوی کنش‌ها و اقدام‌های او در سطح جهانی است. امام صدر، با توجه به تحصیلات دینی، مراوده‌ها و تعاملات گسترده با شیعه و سنی و مسیحی و سران کشورهای عربی و غیر‌عربی، و حضور در معرکه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی شخصیتی در خور مطالعه است. بحث پوپولیسم به لایه‌ای مسلط در اندیشه و عمل ایرانی برمی‌گردد، و چون ایشان را از این حیث متفاوت از دیگران می‌بینم، علاقه‌مندم این بُعد از شخصیت ایشان شناخته شود.

خلاصه درس‌گفتار

پیشوایی فراتر از زمان

دکتر محمود سریع‌القلم، متولد ۱۳۳۸ در تهران، پژوهشگر حوزه توسعه، علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران و نائب رئیس مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه، عضو هیئت علمی و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است.

توسعه، جهان سوم و نظام بین‌الملل، عقل و توسعه‌یافتگی، عقلانیت و آینده توسعه‌یافتگی ایران، ایران و جهانی شدن: چالش‌ها و راه‌حل‌ها، اقتدارگرایی ایرانی در عهد قاجار و اقتدارگرایی ایرانی در عهد پهلوی از جمله آثار منتشر شده اوست.

کتاب «پیشوایی فراتر از زمان» یکی دیگر از آثار دکتر سریع‌القلم است که درباره نظریه‌پردازی در آرا و اندیشه امام موسی صدر است. این کتاب را انتشارات موسسه امام موسی صدر در سال ۱۳۹۰ برای اولین بار منتشر کرد که تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.