بیست و نهمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل
مسئلۀ عدالت در اندیشه و عمل امام موسی صدر

امام صدر در مقام عمل وقتی وارد لبنان می‌شود، در مقام کسی‌که اقتصاد خوانده و حسب آنچه در تکنیک‌های متعارف رشتۀ اقتصاد یاد گرفته است، با نگاه‌های خاص آماریِ مبتنی بر حوزۀ توسعۀ انسانی و توسعۀ زیرساخت‌ها، فهرست بسیار دقیقی از نابرابری‌های انسانی و اقتصادی و اجتماعی جامعۀ لبنان تهیه و تنظیم می‌کند. همین فهرست جامع او نشان می‌دهد که وی در مقام جامعه‌سازی و در مقام تقریب بین ادیان و مذاهب اسلامی، به‌طور متمایزی مدخل ورودی خود را حوزۀ توانمندسازی انسان به‌ویژه در عرصۀ معیشت و فقرزدایی قرار می‌دهد.

خلاصه درس‌گفتار

عادل پیغامی، کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی و دکترای علوم اقتصادی دارد. در سوابق او عضویت در هیئت علمی، عضویت در گروه معارف اسلامی و دروس عمومی، معاون آموزشی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، مدیرکل دانشجویی و فرهنگی، معاون پژوهشی دانشگاه و عضویت در کمیته برنامه ریزی علمی و تدوین رسالت دانشگاه امام صادق علیه السلام دیده می‌شود.
دکتر پیغامی از سال‌ها پیش در طراحی سیرهای مطالعاتی امام موسی صدر همراه و پشتیبان مؤسسه بوده و چندین دوره را با موضوع‌های مختلف و به شیوه‌های گوناگون راهنمایی و اجرا کرده است. ایشان همچنین مدرس واحدهای دانشگاهی با موضوع اندیشه‌های امام موسی صدر و شهید سید محمدباقر صدر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.