درس گفتار اندیشه و عمل ۱۵

پانزدهمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل
امام موسی صدر و جوان

درس گفتار اندیشه و عمل ۱۵

در نگاه امام موسی صدر جوانان ویژگی‌هایی دارند که دیگر گروه‌های سنی ندارند؛ مانند قدرت و فرصت بیشتر و تعهد و وابستگی کمتر. امام صدر می‌گوید که مهم‌ترین عامل در برابر تغییر، وابستگی‌های اجتماعی است. وابستگی‌های اجتماعی مانع می‌شوند تا در مقابل نابرابری‌ها و ایستایی‌ها بایستیم. بنابراین، به آن‌ها تن در می‌دهیم و محافظه‌کار می‌شویم. در دوره کوتاه جوانی این وابستگی‌های اجتماعی کم است. در نتیجه، جوان قدرت مقابله با مشکلات و ایستایی‌ها را دارد و آماده تغییر و تحول است.

خلاصه درس‌گفتار

محمود گلزاری در سال ۱۳۲۸ در سیرجان به دنیا آمد. کارشناسی را در رشته روان‌شناسی بالینی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد را در همان رشته در انستیتو روان‌پزشکی تهران به پایان رساند. دکترای وی نیز در رشته روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی است.

عضویت در شورای عالی پژوهش و برنامه ریزی و نیز شورای تربیت اسلامی وزارت آموزش و پرورش، شورای عالی انجمن اولیاء و مربیان کشور، کمیته کشوری بهداشت روانی، شورای تحقیقات و آموزش دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون تخصصی بالینی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره و ریاست شورای راهبری آسیب های اجتماعی از سوابق دکتر گلزاری است.

دکتر گلزاری، استاد دانشگاه علامه طباطبائی، مدیرمسئول فصلنامه علمی پژوهشی روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و مدیرمسئول ماهنامه فرهنگی اجتماعی سپیده دانایی و مدیر انتشارات رشد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.