آدم‌ربایی در لیبی، کتاب برتر سومین دوسالانه نشان شیرازه

کتاب آدم‌ربایی در لیبی جایزه برترین طراحی کتاب تصویری را در سومین دوسالانه نشان شیرازه دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، کتاب آدم‌ربایی در لیبی در سومین دوسالانه نشان شیرازه (هنر طراحی کتاب)که عصر ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در فرهنگستان هنر برگزار شد، در ۳ بخش مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت.

جایزه برترین طراحی «کتاب تصویری» به مهدی جوادی‌نسب‌، مدیر هنری و مهرداد موسوی، طراح گرافیک کتاب تعلق گرفت و «دیپلم افتخار» نیز به موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر که ناشر این کتاب است، اهدا شد.

حورا صدر، مدیر موسسه امام موسی صدر در یادداشتی درباره این تقدیر عنوان کرد:

«باید قدردان فکر و دست و خلاقیت هنرمندانى باشیم که ماهرانه فریاد رنج و درد و تحمل و صبوری را به تصویر کشیده‌اند و در این کتاب ارائه کردند. هم درد و رنج ما دوستداران امام را در این سال‌ها و هم عذاب و رنج خود امام که بیش از چهار دهه است که در اسارت به سر می‌برد.
علاوه بر برندگان جایزه آقایان مهدی جوادی نسب، مدیر هنری و مهرداد موسوی، طراح صفحات کتاب، عزیزان دیگرى نیز برای به ثمررسیدن این کتاب تلاش کرده‌اند. از جمله خانم مهدیه پالیزبان تدوین‌گر و نویسنده و آقاى مهدی فرخیان، ویراستار. همچنین شایسته است از تلاش‌هاى دلسوزانه آقاى سیدمحمد فروغی، ناظر چاپ مؤسسه نام ببرم که تعامل مؤثر او با تیم طراح و نیز حوصله و مسئولیت‌پذیرى او در فرایند چاپ اهمیت به‌سزایى داشت.
امید که فریاد نهفته در این کتاب به گوش و قلب خوانندگان به ویژه صاحبان نفوذ برسد که گامی موثر برای آزادی امام موسی صدر بردارند.
و امیدواریم که امام موسی صدر به زودی آزاد شوند و این اسارات طولانی و ناعادلانه به پایان برسد.
از مدیر عامل موسسه خانه کتاب و هیئت داوران سومین دوسالانه نشان شیرازه که این اثر را مورد توجه و ارزیابی قرار دادند، بسیار سپاسگزارم.»

آئین اختتامیه سومین دوسالانه «نشان شیرازه» با حضور سید‌محمد حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، نیکنام حسینی‌پور، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و  مهرزاد دانش، مدیرکل محترم دفتر چاپ و نشر و عضو شورای سیاستگذاری نشان شیرازه، ۱۳ مرداد ماه در رواق هنر فرهنگستان هنر برگزار شد.

همچنین در حاشیه اختتامیه، نمایشگاه آثار منتخب سومین دوسالانه نشان شیرازه افتتاح شد. کتاب آدم‌ربایی در لیبی نیز در این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۷ مرداد در نگارخانه استاد فرشچیان واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، فرهنگستان هنر، موسسه صبا به نمایش گذاشته شده است.

کتاب آدم‌ربایی در لیبی گزارشِ مختصری است از قضیه ربودن امام موسی صدر که ۴۰ سال قبل اتفاق افتاد و اسارت طولانی او که همچنان ادامه دارد. طراحی کتاب تایپوگرافی است و محتوای آن بر پایه وقایع‌نگاری تدوین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.