چهار دهه اسارت امام موسی صدر به روایت روزنامه‌ها

روزنامه‌های ایران روز شنبه دهم شهریور به مناسبت چهار دهه اسارت امام موسی صدر پس از ربوده شدن در نهم شهریور ۱۳۵۷ مطالب متنوعی را منتشر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، لینک مطالب منتشر شده در روزنامه‌ها به شرح زیر است:

جمهوری اسلامی:

«در فقدان مطلح بزرگ» ص ۳/ یادداشتی به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم اباذری درباره وضعیت لبنان پیش و پس از حضور امام موسی صدر و همچنین چرایی توطئه ربودن امام صدر به دست رژیم‌های مرتجع منطقه. این یادداشت را اینجا بخوانید.

اعتماد:

روزنامه اعتماد در این روز گفت‌وگویی با مهدی فیروزان، خواهرزاده امام موسی صدر با تیتر «خدمت به انسان را تفسیر واقعی از ایمان می‌دانست» به همراه یادداشتی با عنوان «پیشوای صلح و مقاومت» نوشته مریم خسروجردی در صفحه ۱۲ منتشر کرده است. گفت‌وگو با فیروزان را اینجا و یادداشت خسروجردی را نیز از اینجا مطالعه کنید.

اطلاعات:

اطلاعات امروز سه مطلب را درباره امام موسی صدر منتشر کرده است: نخست یادداشتی در صفحه دوم با عنوان «بازاندیشی در اندیشه‌ها، آرزوها و دستاوردهای امام موسی صدر» به قلم سیدمسعود رضوی، دیگر خبر انتشار کتاب «آدم ربایی در لیبی» در صفحه و در نهایت ترجمه احمد ناظم از گفتار امام صدر درباره امام موسی بن جعفر با عنوان «از زندان و با زندگان» در صفحه ۶. برای مطالعه هرکدام از این مطالب روی عناوین آنها کلیک کنید.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست خود در روز چهارشنبه هفتم شهریور پوستر «چهار دهه هنوز در اسارت» را منتشر کرده است.

جام جم:

روزنامه ۹ شهریور

روزنامه جام جم در این روز یک مطلب اینفوگرافیک با عنوان «معمای ۱۴۶۱۰» را با موضوع گاهشمار چهاردهه ناپدید شدن امام موسی صدر در صفحه ۹ منتشر کرد. محتوای این مطلب را اینجا ببینید.

فرهیختگان:

این روزنامه در صفحه ششم یادداشتی به قلم دکتر شریف لک زایی را با عنوان «فقدان صداقت» در موضوع آسیب‌شناسی امام موسی صدر از جوامع اسلامی منتشر کرده است. این یادداشت را اینجا مطالعه کنید.

تهران تایمز:

روزنامه تهران تایمز نیز امروز در صفحه نخست خود پوستر «چهار دهه هنوز در اسارت» را به همراه یادداشت کوتاهی منتشر کرده است. این یادداشت در اینجا قابل مطالعه است.

مردم‌سالاری:

مردم‌سالاری نیز در صفحه سیاسی خود (ص ۱۱) یادداشت کوتاهی درباره ۴۰ سال اسارت امام موسی صدر و عدم پیگیری صحیح پرونده ربودن منتشر کرده است. برای مطالعه مطلب اینجا را کلیک کنید.

روزنامه شرق:

 

 

این روزنامه نیز در صفحه نخست خود پوستر «چهار دهه هنوز در اسارت» را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.