سفر شهادت

ششمین «سفر شهادت» با ماه صفر می‌آید

چاپ پنجم کتاب «سفر شهادت»، گفتارهای عاشورایی امام موسی صدر با استقبال مخاطبان در روزهای عزاداری محرم امسال به پایان رسید و چاپ ششم آن به زودی عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، پس از استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان از پنجمین چاپ «سفر شهادت» و تمام شدن نسخه‌های آن در ایام عزاداری محرم، این کتاب برای ششمین بار در نوبت نشر قرار گرفت.

پنجمین چاپ این کتاب در ابتدای محرم امسال با شمارگان هزار نسخه منتشر شده بود.

رویکرد مهم امام موسی صدر به وقایع عاشورا، تفسیر عصری از آن است. با فهم عصری از قیام حضرت امام حسین(ع) می‌توان از آموزه‌های این قیام برای زمانه حاضر نیز بهره برد. کاری که امام صدر در گفتارهای عاشورایی خود به آن پرداخته است.

کتاب «سفر شهادت» شامل ترجمه متن ۱۷ سخنرانی، مقاله و گفتار امام موسی صدر درباره نهضت حسینی و ابعاد و نتایج و پیامدهای آن است.

عناوین بخش‌های هفده‌گانه کتاب به ترتیب عبارتند از: «سفر شهادت»، «حسین(ع) وارث انبیا»، «پرتوهایی از انقلاب کربلا»، «به سوی خط حسینی»، «امام حسین(ع) و قداست جان‌فشانی»، «مناسبت‌های ماه رجب و زیارت امام حسین»، «امام حسین(ع) پیشوای اصلاح‌گری»، «عطای حسینی در واقعه کربلا»، «از دریچه عاشورا»، «حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات»، «صلح پیوند پاینده اسلام و مسیحیت»، «نامه‌ای به مردم لبنان»، «شهادت، چشمه جوشان تحول»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(۱)»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(۲)»، «رسالت حضرت زینب(س) در عاشورا» و «یاری زینب(س)».

لازم به توضیح است که مجموعه تمام مطالبی که در کتاب سفر شهادت ترجمه و منتشر شده، در اصل سخنرانی‌های امام صدر از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۷ در مجامع و مکان‌های مختلف است. در این هشت سال وقایع گوناگونی در لبنان و جهان اسلام رخ داده و امام در خلال صحبت‌های خود درباره عاشورا به بررسی تطبیقی حوادث کربلای سال ۶۱ هجری با رخدادهای روز جامعه خود می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.