«آدم ربایی در لیبی» منتشر شد/ گزارشی متفاوت از مستندات پرونده ربودن امام موسی صدر

کتاب «آدم‌ربایی در لیبی» برای اولین بار با طراحی و محتوایی متفاوت ماجرای ۳۹ ساله ربودن امام موسی صدر و همراهانش را بازگو می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، کتاب «آدم ربایی در لیبی» با شمارگان دو هزار نسخه و به همت انتشارات موسسه امام موسی صدر وارد بازار نشر شد.

این کتاب چکیدۀ جامعی از قضیه ربودن امام موسی صدر است که برای اولین بار با طراحی تایپوگرافی و ویژه، اطلاعات مربوط به پرونده ربودن امام صدر و دو همراهش را از ابتدای واقعه تا به امروز در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

مروری بر زندگینامه امام موسی صدر بخش ابتدایی کتاب را تشکیل می‌دهد و مطالب مربوط به پرونده و رویدادهای آن با عنوان «سفر ناتمام صلح» از اردیبهشت ۱۳۵۷ آغاز می‌شود. طراحی کتاب تایپوگرافی است و محتوای آن بر پایه وقایع‌نگاری به ترتیب زمان وقوع تدوین شده است.

با توجه به اینکه در سالهای اخیر مخاطبان ایرانی و به خصوص نسل جوان بیشتر با آرا و اندیشه‌های امام موسی صدر آشنا شده‌اند و اطلاعات زیادی درباره وضعیت و قضیه ربوده شدن او ندارند، انتشار این کتاب پاسخی به این خلا درباره این شخصیت مهم سیاسی، دینی و فرهنگی جهان اسلام است.

«آدم ربایی در لیبی» این مطالبه را مطرح می‌کند که برای آزادی امام صدر و همراهانش از بند اسارت در لیبی چه کردهایم؟ و این جملات را بیان می‌کند: «خانواده تمام ارتباطات و امکانات خود را هرچند که در قیاس با دولت‌ها بسیار کم و محدود است، بسیج کرده تا هرچه اطلاعات درست، نادرست، مستند، شایعه و اخبار درباره امام و یارانش وجود دارد، جمع‌آوری کند. به موازات جمع‌آوری اطلاعات کمیته‌ای از کارشناسان ذی‌صلاح را تشکیل داده تا اطلاعات و شایعات جمع‌آوری شده را بررسی و راستی آزمایی کنند. خانواده از هیچ اقدامی برای آزادی امام و دو همراهش فروگذاری نکرده و نمی‌کند.»

متون این کتاب با تلاش مهدیه پالیزبان گردآوری و تدوین شده است و ایده تایپوگرافی و طراحی کامل آن به خانه طراحی آچهار تعلق دارد.

«آدم ربایی در لیبی» با شمارگان دو هزار نسخه، ۱۸۴ صفحه و بهای ۱۸ هزار تومان چاپ شده است. برای خرید اینترنتی کتاب اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.