برای پی‌گیری پروندهٔ امام موسی صدر صورت خواهد گرفت
سفر قریب الوقوع هیئت رسمی لیبیایی به لبنان

در روزهای آینده هیئتی رسمی از لیبی برای پی‌گیری پروندهٔ امام موسی صدر به لبنان سفر می‌کند. این هیئت که متشکل از معاون امور پلیس قضایی وزارت دادگستری لیبی به همراه گروهی از مستشاران و کارشناسان است، به دعوت رسمی وزیر دادگستری لبنان صورت می‌گیرد. هدف این سفر ازسرگیری و عملیاتی کردن تفاهم‌نامهٔ همکاری سال ۲۰۱۴ دولت لیبی و لبنان به منظور یافتن اطلاعات دقیق و محل اسارت امام موسی صدر و دو همراهش و فرآیند آزادسازی آنان است.

دولت لبنان امنیت این هیئت را تضمین و تدابیر امنیتی شدیدی پیش‌بینی کرده است. گفتنی است دو وزیر دادگستری لیبی و لبنان در حاشیهٔ کنفرانس وزرای دادگستری عرب با هم دیدار و دربارهٔ از سرگیری همکاری میان دو کشور و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه گفتگو کردند. پیش‌بینی می‌شود که دولت لبنان دربارهٔ روند این همکاری شروطی خواهد داشت که مهمترین آن دریافت اطلاعات دقیق و جزئی و روشن دربارهٔ امام صدر و دو همراهش است.

همچنین در این مذاکرات موضوع‌ هانیبال قذافی، پسر کوچک رئیس جمهور سابق لیبی، مطرح خواهد شد. به‌ویژه آن‌که هانیبال اطلاعاتی دربارهٔ افراد دخیل در ربایش امام صدر به دادگاه لبنان ارائه یا به عبارتی به آن‌ها اعتراف کرده است.

بعد از سقوط قذافی تحقیقات بسیاری در زمینهٔ ربایش امام صدر و دو همراهش و بازجویی‌های دقیق و مهمی از مسئولان نظام قذافی به انجام رسید و گردآوری شد. دولت لبنان ملاقات هیئت لبنانی با هانیبال قذافی را به تحویل اطلاعاتی که در لیبی گردآوری شده، مشروط کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.