سخنگوی وزارت خارجه در آستانهٔ چهل و پنجمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر
در دستگاه دیپلماسی مسئلهٔ امام موسی صدر را با جدیت دنبال می‌کنیم

به گزارش مؤسسهٔ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به نقل از خبرگزاری ایسنا سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال این خبرگزاری مبنی بر اینکه با توجه به فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد ربایش امام موسی صدر در لیبی و همچنین بهبود مناسبات ایران و لیبی طی چند ماه اخیر آیا اقدام تازه‌ای از سوی وزارت خارجه برای پیگیری این موضوع صورت گرفته است؟ گفت: موضوع پیگیری پرونده امام موسی صدر همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده است. امام موسی صدر خدمات زیادی را به محور مقاومت در لبنان و فلسطین ارائه کرد.

وی ادامه داد: همانطور که اشاره کردم موضوع تعیین سرنوشت امام موسی صدر در طول سالیان متمادی و اکنون مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده است و این موضوع از سوی دولت لبنان نیز پیگیری شده است و این مسئله‌ای است که مشترکا مورد توجه ایران و لبنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چند سال پیش برای پیگیری این پرونده توافقی بین لبنان و دولت لیبی انجام گرفت و بر اساس این توافق دولت لیبی مسئولیت‌هایی را پذیرفت، گفت: هر دو کشور ایران و لبنان انتظار دارند که دولت لیبی اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد تا سرنوشت امام موسی صدر مشخص شود و ما نیز در دستگاه دیپلماسی این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.