سخنرانی سیده رباب صدر در شورای کلیساهای خاورمیانه

رباب صدر در دهمین سالگرد ربوده شدن دو سراسقف حلب عنوان کرد
محروم ساختن انسان از آزادی‌اش کفر به خدا و تجاوز به انسانیت است

شورای کلیساهای خاورمیانه همزمان با دهمین سالگرد ربوده شدن دو سراسقف حلب، جناب پولس یازجی و گریگوریوس یوحنا ابراهیم نشستی با عنوان «مسئلهٔ ربوده‌شدگان و ناپدیدشدگان اجباری و هتک کرامت انسانی» برگزار کرد. این مراسم به دعوت و با حضور جناب سراسقف روفائل بیدروس یازدهم میناسیان، کاتولیکوس ارمنى‌هاى کاتولیک منطقهٔ بیت کیلیکیا و ریاست شورای جامعهٔ کاتولیک‌ها و جناب یوحنای دهم، بطریرک روم ارتدکس انطاکیه و سایر مشرق و ریاست شورای جامعهٔ ارتدکس‌ و بطریرک مار اگناطیوس افرام دوم، بطریرک انطاکیه و سایر مشرق و رئیس عالی کلیسای سریانی ارتدکس جهانی، رئیس افتخاری جلسه و با حضور جناب متروپولیت سلوان موسی، سراسقف جبیل و بترون و مناطق ذیل آن‌ها در جبل لبنان در کلیسای روم ارتدکس و حضور مجازی جناب سراسقف دانیال کوریه، سراسقف سریانیان ارتدکس بیروت و سیده رباب صدر برگزار شد.

سیده رباب صدر، رئیس مؤسسات خیریه و اجتماعی امام صدر در لبنان، در بخشی از سخنرانی‌اش در این مراسم ضمن اشاره به بیش از ۴ دهه اسارت و ظلم مستمر در حق امام صدر گفت:

امام صدر سخن زیبایی دربارهٔ آزادی دارند. ایشان می‌گویند:«اذعان به واقعیت انسان و به گرامی بودن انسان، خوش‌گمانی به انسان است؛ در حالی که فقدان آزادی، بدبینی ورزیدن نسبت به انسان و کاهش کرامت و تردیدی همواره در شایستگی انسان است. هیچ کس، جز آن کس که به فطرت انسان کافر باشد، آزادی‌های فرد را محدود نمی‌کند؛ همان فطرتی که در این آیه آمده است:«فطره الله التی فطر الناس علیها (الروم:۳۰)» از این رو، محروم ساختن اجباری و ظالمانهٔ انسان از آزادی‌اش نه‌تنها ربطی، حتی کوچک‌ترین ربطی، به ادیان ندارد بلکه با جوهرهٔ خود ایمان در تضاد است و در ژرفای خود کفر به خدا و تجاوز به انسانیت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.