بیانیهٔ کمیتهٔ پیگیری پروندهٔ ناپدیدسازی امام صدر دربارهٔ شایعه‌های اخیر

به گزارش مؤسسهٔ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر قاضی حسن شامی، سخنگوی کمیتهٔ رسمی پیگیری پروندهٔ ناپدیدسازی امام موسی صدر و دو یار همراهش، در توضیحی دربارهٔ خبر وفیلمى که اخیراً با عنوان «کشف پیکر موسی صدر» منتشر ‌شده است گفت:«این فیلم متعلق به دوازده سال پیش یعنى سال ۲۰۱۱ و عنوان آن نادرست است زیرا همان زمان از پیکرهای مذکور و چند پیکر دیگر آزمایش دی.ان.ای گرفته شد و به مقامات لیبیایی مدعی این خبر ثابت شد که این پیکرها هیچ ارتباطی به این پرونده ندارند».

قاضى شامی افزود: البته ما اطمینان داشتیم این پیکرها متعلق به ما نیستند اما برای اثبات دروغ بودن این شایعه‌ها موضوع را به صورت اصولی تا آخر دنبال کردیم چون براى ما روشن بود که این روایت‌ها جعلی هستند.

قاضی در ادامه تأکید کرد که: اطلاعات ما نشان می‌دهد امام و دو همراهش ده‌ها سال زندانی بوده‌اند و ما همچنان امیدواریم به محل زندان ایشان دست پیدا کنیم. البته در عین حال از پیگیری هیچ سرنخ و خبری هراسان نیستیم و چیزی را پنهان نمی‌کنیم و در این مسیر بر پایهٔ قواعد بین المللی علمی و جنائی عمل می‌کنیم که در جرائم مشابه یعنی ناپدیدسازی اجباری دنبال می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.