سخنرانی وزیر فرهنگ لبنان در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب قم

به گزارش مؤسسهٔ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، وزیر فرهنگ کابینهٔ سرپرست این کشور، قاضی محمد وسام المرتضی در سفر خود به ایران مهمان دانشگاه ادیان و مذاهب در شهر قم شد. وی ضمن دیدار با حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، رئیس این دانشگاه و رؤسای دانشکده‌های مختلف، به سالن امام موسی صدر این دانشگاه رفت و به سخنرانی پرداخت.

در این سخنرانی که با حضور دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، قاضی المرتضی به اندیشهٔ امام صدر و اهمیت و ویژگی‌ها لبنان و ارزش تکثر گرانسنگ موجود در این کشور پرداخت. وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به اهمیت و گریزناپذیری و دستاوردها و اقتدار مقاومت و شرایط منطقه افزود اسرائیل خطری است که همهٔ کشورها و ملت‌های منطقهٔ ما با رویکردهای سیاسی مختلف و حتی کشورهایی را که به‌اصطلاح به عادی‌سازی روابط با این رژیم تن داده‌اند، تهدید می‌کند.  

قاضی محمد المرتضی با اشاره به واژهٔ عادی‌سازی گفت بازگشت به شرایط عادی با پایان اشغال محقق می‌شود و نه با برقراری رابطه با اشغالگران. وی همچنین با اشاره به جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای علیه ملت‌های آزادهٔ ما که با محاصرهٔ نفس‌گیر اقتصادی اجرا می‌شود گفت هدف این جنگ، سلب هشیاری، نابود کردن ارزش‌های ما و از میان بردن جامعهٔ ما از درون است. 

وزیر فرهنگ لبنان در پایان سخنرانی‌اش گفت اگر قضای الهی آن بود که امام صدر امروز در میان باشد بی‌شک توصیهٔ ایشان این بود که همهٔ عرب‌ها و عجم‌ها و مسلمانان و مسیحیان و اهل سنت و شیعه و دروزیان باید از اختلافاتشان بگذرند و بکوشند بر تهدیدهای وجودی ناشی از حضور اسرائیل فائق بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.