نشست بررسی کتاب فلسفهٔ اصلاح در اندیشهٔ امام صدر

گزارش نشست نقد و بررسى کتاب «فلسفهٔ اصلاح‌ در اندیشهٔ امام موسی صدر»
بنیاد فلسفهٔ امام صدر بر تکثر است/ او نه در پی انسان کامل بلکه به دنبال انسان متکامل و همیار بود

مرکز مطالعات و تحقیقات امام موسی صدر در بیروت ۵ آبان ۱۴۰۱ نشست نقد و بررسى علمى کتاب «فلسفهٔ اصلاح‌ در اندیشهٔ امام موسی صدر» اثر دکتر سیده رباب صدر را برگزار کرد. این نشست با حضور کشیش دکتر جورج حبیقه، قائم مقام مرکز راهبان مارونی لبنان و دکتر محمد حسین بزی، نویسنده و مدیر عامل انتشارات الامیر و استاد فؤاد الزین و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی و فکری و برخى نمایندگان احزاب و سازمان‌های دینی و انسانی برگزار شد. محور این نشست علمی، کتاب مذکور و اهمیت آکادمیک و مرجعیت آن در بحث‌های تئوریک دربارهٔ اندیشهٔ امام صدر بود.

در آغاز سیده رباب صدر ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در سخنانی کوتاه از همه برای حضور در این نشست، صمیمانه تشکر کرد و افزود این کتاب در ابتدا یک پایان‌نامه‌ٔ دانشگاهی بود که با تشویق و حمایت دیگران، با وجود نگرانی‌هایی که داشتم، به کتاب تبدیل شد. صدر افزود من پس از سال‌ها تحقیق توانستم به واقعیت اندیشه‌ٔ انقلابی و عملی امام صدر پی ببرم و بدانم که او به راستی که انسانى الهى بود. وی همچنین افزود این کتاب به صورت رایگان در اختیار همه است و برای فروش نیست.

جناب دکتر فؤاد الزین که همزمان مسئولیت معرفی سخنرانان را نیز بر عهده داشت دربارهٔ نقاط تمایز امام صدر و نگاه ایشان در زمینهٔ اندیشهٔ دینی و اصلاح‌گرانه با هدف ساخت انسان هم‌یار (متکامل) سخن گفت و این‌که سیده رباب صدر چگونه این نگاه را در این کتاب ارزشمند گنجانده است.

کشیش دکتر جورج حبیقه نیز ضمن تشکر از مرکز امام صدر برای میزبانی این نشست‌های اندیشه‌ای، این کتاب را دائره المعارفی جذاب و روان برای مطالعه و جست‌وجو و مرجع ارزشمند بحث‌های مرتبط با تکثر و هم‌زیستی و گفت‌وگو نزد امام صدر دانست. وی همچنین تکثر را پایهٔ فلسفهٔ امام صدر و راه دستیابی به وجود و غنابخشی به مفاهیم انسانی نامید.

دکتر بزی نیز با بیان این‌که این کتاب با وجود فصل‌ها و موضوعات گوناگون تنها یک تیتر دارد و آن عبارت است از اصالت انسان گفت آن‌چه دربارهٔ این کتاب بسیار برایش جالب توجه بوده توان نویسنده در زمینهٔ فهم اندیشه‌های عظیمی است که پروژهٔ روشن‌گری و نهضت امام صدر بر آن‌ها مبتنی بوده است.

گفتنی است کتاب «فلسفهٔ اصلاح‌ در اندیشهٔ امام موسی صدر» به قلم دکتر سیده رباب صدر و مقدمهٔ حجت الاسلام سید محمد خاتمی، تابستان سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار به چاپ رسید و همزمان به صورت رایگان و الکترونیکی (لینک دانلود کتاب) در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

مطالب مرتبط

1 دیدگاه برای “بنیاد فلسفهٔ امام صدر بر تکثر است/ او نه در پی انسان کامل بلکه به دنبال انسان متکامل و همیار بود

  1. binary options brokers scams گفته:

    I’m amazed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both equally
    educative and engaging, and without a doubt, you have
    hit the nail on the head. The issue is something not enough men and
    women are speaking intelligently about. I am very happy that I found this during my search for something concerning this.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.