کتابخانه تخصصی

آشنایی با کتابخانه تخصصی موسسه امام موسی صدر

کتابخانه تخصصی موسسه با هدف پشتیبانی از پژوهشگران، حوزویان و دانشگاهیان در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد. برای تحقق این هدف، منابع اطلاعاتی، علمی و تخصصی مورد نیاز برای پژوهش، با تمرکز بر اندیشه و حوزه فعالیت‌های امام موسی صدر در این کتابخانه گردآوری و آرشیو شده و دردسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

علاوه بر آثار امام موسی صدر، بخشی از آثار پنج شخصیت از بزرگان خاندان صدر و همچنین کتاب‌هایی که درباره منظومه فکری و زندگی آنها نیز به رشته تحریر درآمده‌اند، در این کتابخانه دردسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در کنار کتاب‌ها منابع دیگری همچون اسناد، نشریات، صوت و فیلم نیز در این کتابخانه گردآوری و آرشیو دیجیتالی شده‌اند. فایل متنی مصاحبه‌های «تاریخ شفاهی» که به همت گروه تاریخ شفاهی موسسه در این سال‌ها تهیه شده از دیگر منابعی است که در نرم افزار مخصوص خود دردسترس محققان و علاقه‌مندان است.

علاقه‌مندان به استفاده از منابع متنوع کتابخانه موسسه، در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر با مراجعه حضوری به محل موسسه در تهران می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند. یادآور می‌شویم استفاده از تمامی منابع کتابخانه تنها در محل موسسه امکان‌پذیر است.

به مناسبت ۲۵ آذر، روز پژوهش، صفحه‌ای در سایت موسسه ایجاد کردیم تا با معرفی امکانات کتابخانه و قراردادن فهرست منابع، راهنمای پژوهشگران و علاقه‌مندان باشیم.

صفحه کتابخانه موسسه را اینجا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.