پیام تسلیت

پیام‌های تسلیت چهره‌ها برای درگذشت همسر امام موسی صدر

بانو پروین خلیلی، همسر صبور امام موسی صدر، هشتم مهرماه ۱۴۰۰ در شهر بیروت در لبنان چشم از جهان فروبست. در پی درگذشت ایشان، پیام‌های تسلیت از چهره‌های مختلف خطاب به خانواده و فرزندان امام صدر ارسال شد.

متن این پیام‌ها را در ادامه می‌خوانید. (این مطلب تکمیل و به روز رسانی می‌شود.)

◾️ پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت اسوه صبر و مقاومت مرحومه پروین خلیلی همسر بزرگوار امام موسی صدر، بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل موجب اندوه و تألم خاطر شد.
این بانوی فداکار و یار وفادار امام موسی صدر که همواره ادامه دهنده و مروج راه و آرمان والای همسر خود بود، پس از سال‌ها چشم انتظاری به دیار باقی شتافت و نام و یادی نیکو و ماندگار از خود برجا گذاشت.
اینجانب مصیبت وارده را به خاندان شریف صدر و خلیلی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحومه علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز ایشان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سیدابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

◾️پیام تسلیت سید محمد خاتمی به خانواده صدر

بسم‌الله الرحمن الرحیم

عزیزان گرانقدر آقایان صدری و حمید و خانم‌ ملیحه صدر
در ماتم درگذشت بانوی بزرگوار، صبور، پارسا و مهربان، مادر ارجمندتان سرکار پروین خانم با شما عزیزان همدل و همداستانم. این مصیبت سنگین را صمیمانه به شما و همه بستگان داغدار تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و برای بستگان عزادار صبر و اجر و سلامتی مسئلت می‌کنم.
روان آن عزیز شاد و سلامتی‌تان بر مدام باد!

سید محمد خاتمی
۱۴۰۰/۷/۸

◾️پیام تسلیت سید محمد خاتمی به حورا صدر

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار محترم حورا خانم عزیز!
مصیبت سنگین از دست دادن مادر بزرگوار و پرهیزکار و مهربانتان سرکار پروین خانم را صمیمانه به سرکار عالی و همه بستگان داغدار تسلیت می‌گویم و از پیشگاه حضرت پروردگار برای آن فقیده سعیده آرامش و آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز، تندرستی، شکیبایی و پاداش نیکو مسئلت می‌کنم.
عمرتان دراز و ایام عزت مستدام باد!

سید محمد خاتمی
۱۴۰۰/۷/۸

◾️پیام تسلیت خانواده دکتر شریعتی

کُلُّ نَفْسٍۢ ذَآئِقَهُ ٱلْمَوْت… وَإِلَیْنَا تُرْجَعُون
بانو پروین خلیلی همسر و همراه امام موسی صدر درگذشت. او با انتظاری سرشار از امیدواری و صبر و شکیبایی خویش چراغ خانه را در غیبت همسر همواره روشن نگاه داشت؛ رسم او پایدار و یادش گرامی باد.
خانواده شریعتی که بانو خلیلی در زمان سختی و لحظات سوگ میزبانشان بود، فقدان ایشان را به خانواده و بازماندگان، بویژه فرزندان وفادار آن بزرگوار، صدری، حمید، حورا، و ملیحه صدر تسلیت می‌گوید و برایشان استقامت و استمرار راه آن بزرگان را آرزومندیم.

خانواده دکتر علی شریعتی
جمعه – ۹ مهر ۱۴۰۰

◾️پیام تسلیت سید حسن خمینی

بسمه تعالی
درگذشت سرکار خانم پروین خلیلی را به بیت مکرم صدر و فرزندان بزرگوار آن مرحومه تسلیت عرض می‌نمایم.
زندگی در کنار همسری بزرگوار که از افتخارات جهان تشیع بوده و هست و تحمل دهه ها بی خبری حاصل از ربوده شدن ناجوانمردانه آن عزیز، از این فقیده سعیده الگویی در اخلاق و صبوری ساخته بود.
خدای متعال ایشان را با اولیاء صالحین خود محشور گرداند.

◾️پیام تسلیت خانواده دکتر بهشتی

همه از اوییم و به او باز می‌گردیم

خاندان معزز و مکرم صدر، خاندان معزز و مکرم خلیلی
خبر درگذشت بانوی با ایمان، مرحومه حاجیه خانم پروین خلیلی، همسر آیت الله سید موسی صدر موجب تأسف و تألم بسیار شد. یاد همراهی آن بانوی شکیبا با امام صدر عزیز، که علاوه بر پیوند خویشاوندی علقه‌های فکری و دغدغه‌های مشترک با شهید آیت‌الله بهشتی آنان را شایسته خطاب «عقل منفصل» گرداند، در تاریخ مجاهدات شیعیان لبنان جاودانه خواهد ماند. از خدای مهربان برای آن مهربان سفرکرده رحمت واسعه و برای فرزندان عزیزش شکیبایی خواهانیم.

خانواده شهید آیت الله دکتر بهشتی

◾️ بیانیه جنبش امل و مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

جنبش امل و مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه‌های جداگانه، درگذشت همسر امام موسی صدر را تسلیت گفتند و با نکوداشت همدلی‌های خانم پروین خلیلی در سال‌های همراهی با امام موسی صدر و همچنین با تجلیل از شکیبایی و استقامت ایشان در سال‌های ربوده شدن این رهبر شیعی لبنان، از خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و بهشت برین مسئلت شده است.

◾️ پیام تسلیت حزب الله لبنان

حزب الله صمیمانه درگذشت سیده‌ی جلیله اُم صدری، همسر و هم‌راه و هم‌جهاد و چشم‌به‌راه مشتاق امام را که به امید پاداش الهی بردباری می‌کرد و مؤمنانه یقین داشت و نماد ایمان و تقوا و پاکی و تأسی به سرورانش، آل رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) بود، به خانواده‌ی گرامی و محترم حضرت امام سید موسی صدر تسلیت می‌گوید و با ایشان هم‌درد است.
ما با سیدنا امام موسی صدر و خانواده‌ی گرامی و همه‌ی دوست‌داران این رهبر بزرگ در این غم و درد شریک هستیم و در کنار ایشان تسلیم مشیت و فرمان خداوند متعالیم. رحمت واسعه و رضوان و علو درجات را برای این درگذشته‌ی عزیز و گرانقدر، و صبر و آرام را برای خانواده‌ی گرامی ایشان که خود اهل صبر و کرامت‌اند، از خداوند (عز و جل) مسئلت داریم.

◾️پیام تسلیت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و اندوه درگذشت سرکار خانم پروین خلیلی همسر بزرگوار امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل موجب اندوه و تالم عمیق گردید.
آن بانوی صبور و مقاوم یار و همراه امام موسی صدر در همه سال های دشوار و‌ پر فراز و نشیب مجاهدت و‌ مبارزه فی سبیل الله و خدمت به مردم شریف لبنان بود و سال ها با چشم انتظاری برای رهایی و بازگشت آن رهبر آزاده، نقشی موثر و مهم در تداوم راه و آرمان بلند امام موسی صدر داشت.
اینجانب درگذشت آن بانوی صبور و‌ پرهیزکار را خدمت بیت مکرم صدر به ویژه فرزندان عزیز ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنم و از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای روح آن فقیده سعیده آرامش و غفران واسعه الهی و شفاعت و همجواری حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) مسالت می نمایم.

◾️ بخشی از پیام تسلیت پروفسور سیدحسن امین

بانو پروین خلیلی همسر مکرمه امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان در آن کشور با جهان وداع کرد. من امام موسی صدر را در ۱۳۵۴ در بیروت دیدم و با بینش و نگرش او از نزدیک آشنا بودم و او را یکی از چهره‌های کم نظیر جهان تشیع می‌دانم.
درگذشت این یار وفادار و همسر موافق و شکیبا را به بیت مکرم امام موسی صدر، فرزندان بزرگوار و همه خویشان و منسوبان و شیعیان ایران و لبنان تسلیت عرض می‌کنم.

سیدحسن امین
تبریز ٩ مهر ١۴٠٠

◾️پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین ناصر نقویان

انا لله و انا الیه راجعون
سرکار علیه خانم حورا صدر زید عزها

با کمال تاسف و تاثر درگذشت والده مکرمه و محترمه مرحومه حاجیه خانم خلیلی رضوان الله علیها را به جنابعالی و همشیره محترمه و اخوان و خانواده محترم تسلیت می‌گویم.
بدون تردید مجاهدت و صبر و بردباری آن فقیده سعیده در ایام غربت و حزن و اندوه لبنان یکی از اسباب پیروزی و موفقیت همسر نیکنام و جاودان اثر و مجاهد و مظلومش در صحنه داخلی و خارجی لبنان و در خدمت به همه مردم آن خطه و سرزمین خصوصا شیعیان لبنان می‌باشد.
از خداوند مهربان برای آن مرحومه رضوان و رحمت الهی و برای بازماندگان عزادار و مصیبت دیده صبر و شکیب و اجر مسألت دارم.

با احترام و مهر ناصر نقویان

◾️پیام تسلیت ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب

کل من علیها فان

خانواده مکرم و معزز صدر، صدرعاملی، صادقی و طباطبایی

درگذشت بانو پروین خلیلی، همسر صبور و یار همواره منتظر امام موسی صدر را که پس از سال‌ها چشم انتظاری برای آزادی امام‌ عدالت و‌ توسعه ی لبنان جنگ زده، دار فانی را وداع گفت، از صمیم جان خدمت شما عزیزان بویژه فرزندان صبورشان تسلیت می گوییم و از درگاه حضرت حق تمنای علو‌درجات برای این بانوی مومن و شکیبا و صبر و اجر برای کلیه بازماندگان داریم.
همچنین آرزومندیم شنیدن خبری امیدبخش از امام موسی صدر موجب تسکین آلام و‌ تشفی خاطر فرزندان عزیز و‌ بستگان این بانوی بزرگوار شود.

ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب(صدف):
فاطمه راکعی – زهرا شجاعی – ژاله فرامرزیان- شهیندخت مولاوردی -مریم باقی- زهرا صدراعظم نوری- نورا کنعانی- الهه کولایی- فخرالسادات محتشمی پور – آذر منصوری- زهرا نژادبهرام
نهم مهرماه ۱۴۰۰

◾️پیام تسلیت آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه

انا لله و انا الیه راجعون
فقدان بانوی مومنه و صبور حاجیه خانم پروین خلیلی(ره) همسر فداکار مجاهد فرهیخته امام موسی صدر را به خانواده، دوستان و آشنایان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن بانوی صالحه، غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر فراوان و پایدار مسئلت می‌نمایم.

◾️پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خاندان معزز صدر

مصیبت درگذشت همسر مومنه و صبور و مکرمهٔ انسان بزرگ و مجاهد نستوه، امام موسی صدر، موجب تاسف و تأثر گردید.
آن مرحومه که خود از تبار پاکان و نیکان بود، همراه و همکار و همیارِ صالح پیشوای محرومان و مقتدای شیعیان لبنان در سال‌های رنج و کوشش و ایثار بود و در دوران اشغال لبنان و مقاومت در برابر متجاوزان صهیونیست، در کنار مردم ماند تا در غیاب همسر عزیزش، منادی خواسته ماندگار او یعنی جامعه مقاوم باشد.
تکریم ایشان، تعظیم مقام انسان و بویژه زنان سختکوش و مسئولیت‌پذیر عصر حاضر است.
اینجانب ضایعه مذکور را صمیمانه به جمیع گرامیان، به ویژه فرزندان ارجمند آن فقیده سعیده تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای شما عزیزان صبر و اجر و برای آن مرحومه، علو درجات و همنشینی با زهرای مرضیه(س) مسئلت دارم.

◾️پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی

حضور ارجمند سرکار خانم حورا صدردام عزتها
رییس محترم موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

درگذشت والده مکرم، سرکار خانم پروین خلیلی همسر بزرگوار امام موسی صدر، بنیانگذار مجلس اعلای شیعیان لبنان و جنبش امل را به جناب عالی و بیت مکرم و بستگان و علاقه‌مندان تسلیت عرض می‌کنم.
آن بانوی صبور و مکرم یار و همراه امام موسی صدر در همه سال‌های دشوار و پرفراز و نشیب مجاهدت و مبارزه فی سبیل الله در خدمت به امت اسلامی و مردم شریف لبنان بود و سال‌ها با چشم انتظاری برای رهایی و بازگشت آن رهبر آزاده، نقشی موثر و مهم در تداوم راه و آرمان‌های بلند امام موسی صدر داشت.
از خداوند متعال مسئلت دارم که روح آن مرحومه را مورد رحمت واسعه خویش و همنشین با حضرت زینب(س) قرار دهد و به خانواده صبور و بزرگوار، صبر بردباری و آرامش عطا فرماید.

نجف لک‌زایی

◾️پیام تسلیت آیت الله محمد حسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت

بسم الله الرحمن الرحیم
یا أیت‌ها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه و ادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی
صدق الله العلی العظیم

با نهایت اندوه و تأسف ارتحال بانوی صبور و پرهیزکار و مقاوم سرکار خانم پروین خلیلی همسر بزرگوار امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل موجب تألم شدید و اندوه فراوان شد، آن بانوی نستوه و صبور و مهربان در سال‌های دشوار و سخت و پر فراز و نشیب همواره یار و یاور و همراه امام موسی صدر بوده و شریک مجاهدت‌ها و مبارزات فی سبیل الله و خدمت رسانی به مردم مستضعف لبنان و بویژه شیعیان بود.
این بانوی مقاوم و صبور پس از ناپدید شدن همسر بزرگوار و مجاهدش سال‌ها با متانت و بردباری و استقامت بی نظیر خود چشم انتظار رهایی و بازگشت آن رهبر جهادگر بود و نقش مؤثری در تداوم راه و آرمان بلند شوهرش امام موسی صدر و سربلندی و اقتدار مقاومت اسلامی و موجودیت تشیع و شیعیان داشت.
درگذشت آن بانوی اندیشمند و صبور را خدمت بیت مکرم صدر و بویژه فرزندان عزیز و گرامی آن مرحومه مغفوره خلد آشیان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن فقیده سعیده، غفران الهی واسعه و همجواری با حضرت زهراء و زینب کبری علیهم‌السلام مسألت می‌نمایم.

◾️پیام تسلیت آیت الله شیخ هادی نجفی از نوادگان آیت الله سید صدرالدین موسوی عاملی

بسم الله الرحمن الرحیم
سرکار علیه عقیله‌ی آل صدر حاجیه خانم سیده رباب صدر دامت عزت‌ها

درگذشت حاجیه خانم پروین خلیلی رحمت الله علیها همسر گرامی برادرتان امام موسی صدر فرج الله عنه که متجاوز از چهل سال در اندوه فراغ، امید خویش را به بازگشت امام صدر از دست نداد، را به حضرتعالی و عموم بازماندگان تسلیت عرض نموده.

برای آن مرحومه مغفرت و رحمت و حشر با فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ * أُولَٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَهٌ ۖ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ »

موفق و موید باشید.

۱۰ مهر ۱۴۰۰

اصفهان – هادی نجفی

◾️پیام تسلیت انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

بانو پروین خلیلی همسر بزرگوار عالم مجاهد امام موسی صدر پس از عمری مجاهدت و صبوری روز گذشته دارفانی را وداع گفت. این بانوی فداکار که تبار ایرانی داشت و پرورش یافته بیت علما بود، در تمام مراحل حساس و دشوار حیات مجاهدانه امام موسی صدر همراه و همسنگر ایشان بود و در پی مفقود شدن امام موسی صدر در طول بیش از چهل سال انتظاری صبورانه و امیدوارانه برای بازگشت ایشان را پیشه ساخت و نهایتا در این انتظارجان به جان آفرین تسلیم کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده فقدان بانو پروین خلیلی این اسوه مجاهدت، شکیبایی و مقاومت را به خانواده، فرزندان و همسنگران امام موسی صدر تسلیت می گوید، همراه با آرزوی سرافرازی و پیروزی جریان مقاومت در لبنان که مقصد و منتهای مطلوب همه مجاهدت ها و صبوری های امام موسی صدر و همسر بزرگوارش بوده است.

خداوند روح آن بانوی بزرگوار را در اعلی علیین میهمان اهل بیت عصمت و طهارت، خاصه حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) فرماید.

◾️پیام تسلیت مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران

امام موسی صدر ، رهبر شیعیان لبنان و پایه گذار مجلس اعلای شیعی لبنان و جنبش امل لبنان و ریشه حزب الله که توانست هویت شیعیان لبنان را نیز قدرت بخشد و خود در سال ۱۳۵۷ بدست استعمارگران ربوده شد و هنوز هم از سرنوشت او خبری نیست، امروز همسر فداکار و چشم انتظار خود را از دست داد . نامش بلند و رحمت حق بر او باد.

◾️پیام تسلیت نهضت آزادی ایران

بسمه تعالی
وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خواهر خستگی‌ناپذیر، سرکار خانم ربابه صدر
با سلام و عرض تسلیت و طلب تسلی و تسلیم در برابر مشیت الهی

درگذشت شادروان بانو پروین خلیلی، همراه صبور سالیان مبارزات حق‌طلبانه و آگاهی‌بخش امام موسی صدر و همسر شکیبا و شکور آن مرد بزرگ در دوران اسارت، موجب تاسف و تالم شد و همچنین، زمینه‌ای برای پاسداشت نقش برجسته آن بانوی مومن و فداکار و یادآوری تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی را فراهم آورد که آن رهبر مردم‌گرا، شهید دکتر مصطفی چمران، زنده‌یادان دکتر ابراهیم یزدی و دکتر صادق طباطبایی و جمعی از یاران و همفکران ایشان در نهضت آزادی ایران خارج از کشور در نبرد با دولت غاصب و حکومت غیرانسانی اسراییل ایفا کردند و با تاسیس جنبش عدالت‌خواهانه امل و حرکه‌المحرومین، فراتر از روند معمول مبارزات سیاسی و انقلابی آن دوران، در عرصه تقویت جنبش اجتماعی لبنان و ارتقای فرهنگ و آگاهی اجتماعی آن سرزمین و ملت رنج‌کشیده کوشیدند و مومنانه، مسئولانه و آگاهانه طریق جهاد را برگزیدند.
نهضت آزادی ایران با طلب صبر و ایستادگی و شکیبایی روزافزون، این فقدان را به سرکار عالی، خانواده‌های محترم صدر، طباطبایی سلطانی و سایر بازماندگان و علاقمندان و هم‌اندیشان و تمامی رهپویان آزادی و عدالت و باورمندان به کرامت انسانی و تعالی اخلاقی بشر تسلیت می‌گوید و برای آن زنده‌یاد، مغفرت و رحمت و آرامش از درگاه الهی مسئلت دارد.

نهضت آزادی ایران
۱۰ مهر ۱۴۰۰

◾️پیام تسلیت ۴۰ تن از اساتید، فضلا، پژوهشگران و علاقه‌مندان امام موسی صدر در حوزه علمیه قم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت سرکار خانم پروین خلیلی ، همسر و همراه گرامی امام موسی صدر ، علاقه‌مندان به این شخصیت بزرگ جهان اسلام و تشیع را بسیار اندوهناک ساخت و به ماتم نشاند. این بانوی مکرمه، نوه مرحوم آیت الله حاج میرزا حسین خلیلی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) از مراجع بزرگ شیعه و ازفقهای مبارز دوره مشروطیت به شمار می‌آید.
سال ها زندگی پر فراز و نشیب، توام با متانت، صبوری و عشق در معیت امام موسی صدر و بعد تحمل بیش از چهل سال، دوری، مشقت و انتظارِ همراه با بزرگ منشی ِ حاصل از ربوده شدن همسرش، از وی انسانی ممتاز و در خور الگو گیری برای دیگران پرورش داد.
این مصیبت جانسوز را به خاندان بزرگ و ریشه دارصدر در حوزه های علمیه عراق، ایران، لبنان و به فرزندان فکور، دامادان فرهیخته، خواهران گرامی امام صدر و به‌ویژه به سرکار خانم رباب صدر که هم اینک سنگ صبوری برای این خاندان و همه صدر دوستان است و همه بازماندگان داغدیده تسلیت عرض می‌کنیم و از درگاه خدای سبحان برای آن مرحومه فقیده، رحمت، مغفرت و علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستاریم.

۲۶ صفر ۱۴۴۳ برابر یازدهم مهر ۱۴۰۰

۱. احمد صادقی اردستانی ۲. رسول جعفریان ۳. سید ابوالحسن نواب ۴. سید ضیاء مرتضوی ۵. سید محمد ثقفی ۶. رضا مختاری ۷. احمد مبلغی ۸. علی اکبر مهدی پور ۹. محمد تقی فاضل میبدی ۱۰. سید حبیب موسوی ۱۱. مهدی مهریزی ۱۲. مرتضی جوادی آملی ۱۳. نجف لکزایی ۱۴. سید جواد ورعی ۱۵. محمد رضا یوسفی ۱۶. سید صادق قادری ۱۷. محمود شفیعی ۱۸. علی بنایی ۱۹. محسن مهاجر نیا ۲۰. محمد حسن قدردان قرا ملکی ۲۱. بهرام دلیر نقده ای ۲۲. محمد علی خسروی ۲۳. محمد تقی سهرابی فر ۲۴. محمد ذبیحی ۲۵.حمید رضا شریعتمداری ۲۶. محمد کاظم تقوی ۲۷. مهدی حاضری ۲۸. علی صدرایی خویی ۲۹. مهدی پورحسین ۳۰. آیت پیمان ۳۱. سید کاظم شمس ۳۲. هادی سروش ۳۳. حسن پویا ۳۴.علی پارسا ۳۵. علی ورسه ای ۳۶. علی مختاری ۲۷.علی اکبر زمانی نژاد ۳۸. محسن صادقی ۳۹. رضا صنعتی ، ۴۰.عبدالرحیم اباذری

◾️پیام تسلیت سید ابوالحسن نواب

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت اسف‌انگیز سرکار خانم پروین خلیلی، همسر مکرم امام مغیب، آیت الله سید موسی صدر را به خاندان مکرم صدر و به بی‌شمار ارادتمندان آن پیشوای مقاومت و درایت، تسلیت عرض می‌کنم. همراهی این بانو با همسر گرامی‌اش در چند دهه فعالیت و مجاهدت ایشان و نیز تحمل بیش از چهاردهه غیبت آن محبوب القلوب جهان اسلام و چشم فروبستن از دنیا بدون اطلاع یافتن از سرنوشت آن امام، هم تاثر برانگیز است، هم شایسته تقدیم و تکریم دوچندان.
از خدای متعادل، برای آن فقیده سعیده، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر فراوان را خواهانم.

◾️بیانیه هیئت علمای بیروت 

عمق غم و اندوه خود را در پی درگذشت این بانوی بزرگوار ابراز می کنیم و این مصیبت را به خانواده گرامی وی و تمامی دوستداران امام موسی صدر و تمامی مومنین صمیمانه تسلیت می گوییم و از درگاه الهی مسئلت می جوییم که آن مرحوم را مورد رحمت واسعه خود قرار داده و در بهشت برین جای دهد. و لا حول ولا قوه الّا بالله العلی العظیم.

◾️ پیام تسلیت دینا المولی، رئیس دانشگاه اسلامی لبنان

خانم خلیلی در مسیر جهاد و جانفشانی با امام موسی صدر همراهی کرد و شریک زندگی و جهاد وی بود و در برابر بلا صبور و در مقابل سختی ها استوار ماند و معانی رسالت و وفاداری را به تصویر کشاند.
درگذشت آن مرحوم را صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه الهی برای وی طلب رحمت واسعه و برای خانواده وی طلب صبر و آرامش دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.