امام موسی صدر

واکنش کمیته پیگیری پرونده امام صدر:
ادعاهای شبکه الجدید دروغ است

کمیته‌ رسمی پیگیری پرونده‌ ربودن امام صدر و دو همراهش در بیانیه‌ای به افتراها و ادعاهای دروغ بیان شده در یکی از گزارش‌های خبری شبکه‌ تلویزیونی الجدید لبنان که جمعه ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ پخش شده، پاسخ گفت.

شبکه الجدید در این گزارش مدعی شده قاضی حسن الشامی، دبیر کمیته پیگیری پرونده در بازجویی‌ از هانیبال قذافی، او را تهدید کرده است. همچنین عنوان کرده که هانیبال، پسر معمر قذافی در زمان ربوده شدن امام صدر و همراهانش سن پایین داشته و ارتباطی با این ماجرا ندارد.

متن بیانیه کمیته‌ رسمی پیگیری به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان به شرح زیر است:

«اگر خودمان را جز به میهن و حق و عدالت پاسخگو ندانیم و به یاد آوریم که تمام انرژی و جایگاه و اسم و رسممان را فدای مقدس‌ترین پرونده‌ امام مظلوم میهن و همراهانش کرده‌ایم و در برابر هر جنایت‌کار و مداخله‌گر و دسیسه‌چین و منحرفی ایستاده‌ایم، درمی‌یابیم که شرایطمان از هر جهت از کسانی که ریز و درشتشان تنها خود را به دلار (سبز) پاسخگو می‌دانند بهتر است.

وظیفه‌ میهنی و ملی ما برای مقابله با افتراء و ادعا و دروغ اقتضا می‌کند که به همه‌ مردم اعلام کنیم که شبکه‌ الجدید دروغ می‌گوید. ما جز واقعیتی ثابت و قطعی و مطلق حرفی برای گفتن نداریم: تنها دیدار دبیر کمیته‌ پیگیری قاضی حسن الشامی با هانیبال قذافی -متهم معاونت در دو جرم ربایش امام و کتمان اطلاعات- در تاریخ ۱۶ ژانویه‌ ۲۰۱۶ در دفتر دستگاه اطلاعاتی و در حضور رئیس این شعبه، سرتیپ خالد حمود برگزار شده است. قطعا و بی‌تردید و بی‌هیچ حرفی هرگز موضوعی که در آن تلویزیون مطرح شده صحت ندارد.

اما درباره‌ این تصور که وی ظالمانه در بازداشت است، اعلام می‌کنیم هانیبال در چندین ساعت بازجویی و در قالب چندین صفحه صورت جلسه، اطلاعات بسیار ارزشمندی را بیان کرده است و به اذعان وکیل قانونی فعلی‌اش در سندی رسمی با دستخط و امضای خودش اعتراف کرده که اطلاعات دیگری نیز در اختیار دارد که حاضر است آن‌ها را در ازای ضمانت خروجش از لبنان افشا کند.

اما تلاش‌های به اصطلاح «بین المللی»‌ای که از آن‌ها صحبت شده هیچ ربطی به ما ندارد و «سازش سیاسی» تنها یک خواب باطل است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.