فعالیت‌های بچه‌های موسسات در ماه رمضان

از یادگرفتن بخشش و همدلی تا جشن و دعا

فعالیت‌های آموزشی مربیان و دانش‌آموزان موسسات امام موسی صدر در طول ماه رمضان همچون یکسال گذشته به شکل مجازی و آنلاین برقرار بود. در این یک‌ماه کارهای متنوع عملی و آموزشی انجام شد که بخش‌هایی از آن را در گزارش زیر می‌خوانید.

آموزش الفبا و کاردستی برای هلال ماه رمضان

دانش‌آموزان مهدکودک مدرسه رحاب الزهرا در روزهای اول ماه رمضان به آموزش حرف «ه» در حروف الفبا رسیدند. برای یادگیری بهتر این حرف، بچه‌ها کادرستی‌های «هلال» ماه را به مناسبت آمدن ماه رمضان درست کردند.

فعالیت‌های بچه‌های موسسات در ماه رمضان

جلسات قرآنی آنلاین

مؤسسات امام موسی صدر در لبنان در طول ماه رمضان با دعوت از قاریان بین المللی، ۳ جلسه قرائت آنلاین قرآن برگزار کرد. در یکی از این جلسات که همزمان با ایام ولادت امام حسن مجتبى (ع) بود، مولودى خوانى هم برگزار شد.

همچنین همکاران، کارکنان، معلمان و مدیران موسسات، جلساتی به صورت آنلاین برای تفسیر قرآن برگزار کردند. در این جلسات کتاب حدیث سحرگاهان، تفسیرهای قرآنی امام موسی صدر به صورت جمعی مطالعه و درباره آن مباحثه و گفت‌وگو انجام شد.

یادگرفتن انفاق و بخشش

بخش آموزش استثنائی مدرسه رحاب الزهرا، در آموزش‌های مجازی ماه رمضان به اهمیت ۲ ارزش همبستگی و سرپرستی ایتام پرداخت.

با توجه به شرایط سختی که همه جهان و به خصوص لبنان در این روزها با آن روبرو است، از دانش‌آموزان و اولیا آنها دعوت شد تا هر کاری می‌توانند در راه همدلی و کمک بردارند. چنانچه خداوند در آیه ۹۲ سوره آل عمران می‌فرماید: «لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ : هرگز به نیکى دست نمى‏‌یابید، مگر آنکه از آنچه دوست دارید، (در راه خدا) انفاق کنید.»

و پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرماید: «دوست داشتنی‌ترین افراد نزد خدا آنهایی هستند که بیشتر به سود مردم کار می‌کنند.»

دانش‌آموزان بخش استثنائی نیز در پاسخ به این دعوت، با چنین فعالیت‌هایی به این ارزش‌ها تجلی دادند:

اهدا یک وعده افطار به یکی از روزه داران، صرفه‌جویی از پول توجیبی و خرید لباس عید برای کودکان نیازمند، اهدا اسباب‌بازی به کودکان هم‌سن برای تقسیم شادی با آنها، کمک به بزرگترها برای آماده کردن افطار و دعا برای شفای بیماران کرونا از جمله کارهایی بود که دانش‌آموزان انجام دادند.

جشن و شادی برای ولادت امام حسن(ع)

امام موسی صدر در سخنرانی سال ۱۹۶۷ با موضوع سیره و روش پیامبر و ائمه می‌گوید: «محبت خدا و رسول و اهل بیت ذکر است و اثر دارد و سبب شفاعت آنان است.»

بچه‌های کوچک مهدکودک و کودکستان مدرسه رحاب الزهرا  نیز ولادت کریم اهل بیت، امام حسن(ع) در نیمه ماه رمضان را در خانه‌هایشان جشن گرفتند.

فعالیت‌های بچه‌های موسسات در ماه رمضان

دعا در شب قدر

بچه‌های کوچک کودکستان مدرسه رحاب الزهرا، در شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(ع) در خانه‌هایشان دعا و قرآن خواندند و این شب‌های ارزشمند را گرامی داشتند.

فعالیت‌های بچه‌های موسسات در ماه رمضان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.