درس گفتار ۶۵

شصت و پنجمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل
مدرسه تربیتی امام صدر و اختلاف نسل‌ها

درس گفتار ۶۵

امام موسی صدر معتقد است که در گذشته نسل‌های پی‌در‌پی علیرغم تفاوت‌هایی که در باورها و اندیشه‌ها داشتند غالباً در پرتو عواطف و احساسات خود و محبتی که به یکدیگر می‌ورزیدند با یکدیگر پیوند داشتند و تفاوت در اندیشه‌هایشان عامل نوگرایی جامعه و نگاه به جلو و حرکت به سمت وضع بهتر بود. این ویژگی یعنی پیوند عاطفی در کنار تفاوت فکری، راه پیشرفت دائمی جامعه و ساختن دوبارۀ آن بر پایه‌های گذشته به شمار می‌آمد و در نتیجه موجب بی‌نیازی جامعه‌ها و در برگرفتن حال و گذشته و حتی آینده بود.

خلاصه درس‌گفتار

مسعود آذربایجانی، متولد ۱۳۴۲ در اصفهان است که درس طلبگی را در حوزه علمیه اصفهان آغاز کرد و سپس دروس سطح عالی (رسائل، مکاسب و کفایه) را در حوزه علمیه قم به پایان رساند و از دروس خارج اساتید حوزه نیز بهره‌مند شد. او دوره کامل اصول را نزد آیت الله محقق و تفسیر را نزد آیت الله جوادی آملی و اسفار را در محضر آیت الله حسن زاده تلمذ کرده است.
آذربایجانی همچنین مدرک دکتری در رشته کلام جدید (فلسفه دین) را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده و در زمینه روان شناسی دین به تحقیق و پژوهش می‌پردازد.

دکتر آذربایجانی پیش از این نیز در درس‌گفتار «مواجهه تربیتی با جوانان؛ بررسی دیدگاه امام موسی صدر» در سال ۱۳۹۵ در موسسه سخنرانی کرده بود. او همچنین از سخنرانان کلیدی همایش مدرسه تربیتی امام موسی صدر در دارالفنون بود که زمستان سال ۱۳۹۷ در تهران برگزار شد.

* شصت و پنجمین درس‌گفتار اندیشه با موضوع «مدرسه تربیتی امام صدر و اختلاف نسل‌ها» و سخنرانی دکتر مسعود آذربایجانی با توجه به شرایط بیماری فراگیر کرونا در کشور و پرهیز از برگزاری اجتماعات مردمی به شکل مجازی و در اینستاگرام و اسکای روم برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.