نبیه بری

پرونده ربودن تنها با بازگشت امام صدر و همراهانش بسته می‌شود

مراسم جنبش امل به مناسبت سالگرد ربودن امام صدر و ۲ همراهش، با توجه به شرایط بیماری کرونا در مقر رسمی رئیس پارلمان لبنان و با حضور افرادی محدود برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه امام موسی صدر، این مراسم عصر امروز ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ برابر با ۳۱ آگوست برگزار شد و شخصیت‌هایی همچون رباب صدر، خواهر امام و ملیحه صدر، دختر امام و برخی مقامات دیگر لبنانی در آن حضور داشتند.

نبیه بری، رئیس جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان در این مراسم درباره جنایت ربودن امام موسی صدر و نتایج تحقیقات پرونده سخن گفت و به نکاتی که در ادامه می‌خوانید، ‌اشاره کرد.

یکم: موضوع ربودن امام و رهبر ما سید موسی صدر و ۲ یار همراهش جناب شیخ محمد یعقوب و آقای عباس بدرالدین، جنایتی مستمر است که ۴۲ سال پیش در خاک لیبی رخ داده است. ربودن امام جرم مسلمی است در حق حاکمیت لبنان؛ درست به همان اندازه که پرونده‌ ایست محوری برای شیعیان و پروندهٔ اصلی نزد خانواده امام و نزد جنبش امل است؛ جنبش امل که امام صدر بنیان‌گذار و رهبر آن است و همچنان خواهد ماند تا قیام قیامت. این پرونده جز با بازگشت امام صدر و دو همراهش و برملاشدن همه ابهامات و اتفاقات پیرامون این جنایت بسته نخواهد شد.

دوم: همه روایت‌هایی که در برخی شبکه‌های تلویزیونی و از زبان برخی افراد دربارهٔ این جنایت بزدلانه شنیده‌ایم و می‌شنویم تنها ساخته و پرداخته ذهن گویندگان آن است و به هیچ اطلاعات واقعی قابل استنادی متکی نیست و با واقعیت‌ها و اطلاعاتی که در اختیار ما و قوه قضائیه لبنان است در تضاد است. نشر این مهملات تنها برای گمراه کردن بررسی‌ها و تحقیقات کمیتهٔ پی‌گیری پروندهٔ امام و دو همراهش و نیز دادگستری لبنان است که جزء به جزء و بی‌وقفه ادامه دارد و فصل الخطاب همهٔ موارد مرتبط با این موضوع است. پس فریب شایعات را نخورید و اطمینان داشته باشید این پرونده مردان سرسخت و سازش‌ناپذیر خود را دارد.

سوم: باید اعتراف کنیم که اوضاع امنیتی لیبی به‌ویژه در ۱۰ ماه گذشته و تا امروز به هیچ وجه برای برقراری ارتباط با دولت‌های محلی متخاصم این کشور مناسب نبوده و نیست و بی‌ثباتی و فقدان امنیت در شهرهای لیبی جلوی پیشرفت تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات و بازجویی از افراد تحت تعقیب بر مبنای احکام قضایی را نیز گرفته است.

امیدواریم به‌زودی و پس از دستیابی گروه‌های لیبیایی به پیمانی تازه برای آتش‌بس، ارتباط‌ها دوباره برقرار شود و حقیقت با بازگشت امام و دو همراهش کاملا رخ بنماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.