درس گفتار ۳۷ اندیشه و عمل

سی و هفتمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل
موسی صدر و میدان نبردهای چندجانبه

درس گفتار ۳۷ اندیشه و عمل

قصد دارم امام موسی صدر را به دور از مواجهۀ عاطفی، خوانشی انتقادی کنم و او را به محک تاریخی بزنم. لازمۀ چنین رویکردی، پژوهش و شناخت میدانی و فاصله‌گیری انتقادی از دیروز است. خصوصاً اینکه ما به دوره‌ای تعلق داریم که همه می‌گویند و شاید تاریخ مدرنیته‌ هم گواه آن است که جهان افسون‌زدایی شده و در جهانی بی‌افسون‌ و افسانه زندگی می‌کنیم. پروژ‌ه‌هایی که از افسون و افسانه افتاده‌اند، برخلاف این تصور آغازین که محقق‌ناشدنی و صرفاً اتوپیک و شعار هستند، متأسفانه یا خوشبختانه، به‌نوعی محقق شدند و معلوم شد که خیلی هم دست‌نیافتنی نیستند.

خلاصه درس‌گفتار

سوسن شریعتی، دومین فرزند دکتر علی شریعتی در سال ۱۳۴۱ در پاریس متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در مشهد و دوره متوسطه را در تهران گذراند. او سال ۱۳۷۹ از انستیتوی عالی مطالعات اجتماعی پاریس در رشتۀ تاریخ فارغ‌التحصیل شد.
«آیا باید از اتوپیا اعاده حیثیت کرد؟»، «ققنوس عصیان»، «شریعتی از نگاه سه نسل: گفتگو با محمدتقی شریعتی، سیدغلامرضا سعیدی، سوسن شریعتی و…»، «دون‌کیشوت در شهر: مجموعه مقالات» و «آخرین تصویر: آلبوم عکس‌های علی شریعتی»، آثاری است که دکتر سوسن شریعتی به تنهایی یا با مشارکت دیگران منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.