درس گفتار ۳۸ اندیشه و عمل

سی و هشتمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل
امام موسی صدر و مسئله تقریب

درس گفتار ۳۸ اندیشه و عمل

امام موسی صدر هم‌­تراز بیدارگرانی مانند سید جمال ­الدین افغانی و مفتی محمد عبدوه و رشیدرضا و عبدالرحمن کواکبی و ابوالعلی مودودی بود. مقصود از وحدت فقهی در نگاه امام صدر این نیست که همه یک مبنا و یک معیار داشته باشند و شیعه در سنی یا سنی در شیعه هضم شود. بلکه بدین معناست که هر فرقه و مذهب با حفظ هویت و تشخص مذهبی خود در برابر دشمنان مشترک ید واحد باشند.

خلاصه درس‌گفتار

مولوی نذیراحمد سلامی در سال ۱۳۲۴ در روستای مچان شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان در خانواده روحانی متولد شد. دوره ابتدایی را در این منطقه گذراند و پس از آن، تحصیلات مقدماتی حوزوی را در محضر اساتیدی همچون مولانا تاج محمد بزرگ‏زاده در سرباز و سپس مولوی مفتی محمد شفیع مفتی اعظم پاکستان، مولوی محمدرفیع عثمانی، مولوی محمدتقی عثمانی، مولوی شمس‌‏الحق و مولوی سبحان محمود در کراچی پاکستان به اتمام رساند. وی در کنار تحصیلات دینی مدرک کارشناسی‌ارشد را نیز در رشته اقتصاد از دانشگاه کراچی اخذ کرد.

مولوی سلامی علاوه بر نمایندگی مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق حنفی دانشگاه مذاهب اسلامی و مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان است.

از تألیفات وی می‎توان به کتاب‌هایی همچون تاریخ اسلام، محورهای دعوت و تبلیغ، بانوان نمونه عصر پیامبر(ص) و صحابه، سه همسفر، چگونه زیستن در پرتو آداب شریعت، دورنمای تاریخ حادثه کربلا و هدیه‌ای به خواهران و همچنین بیش از ۱۵ مقاله علمی در مو​ضوعات مختلف در مجامع بین المللی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.