درس گفتار اندیشه و عمل

بررسی جایگاه فطرت در فقاهت امام موسی صدر در درس‌گفتار بهمن ماه

شصت و یکمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل در ۳۰ بهمن ماه با موضوع «امام موسی صدر؛ فقیه فقاهت و فطرت» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، این نشست در سالروز حضور و سخنرانی امام صدر در کلیسای کبوشیین بیروت و با سخنرانی حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین سید فرید حاج سید جوادی برگزار می‌شود.

امام موسی صدر از عالمان دینی است که با پشتوانه غنی از علوم حوزه‌‌ای پای به مسیر هدایت اجتماعی نهاد. از جمله نعمت‌ها و توفیق‌های الهی که نصیب ایشان شده بود درک مستقیم و مطابق با ذوق سلیم بوده، که به تعبیر هم‌بحث دانشمندشان، آیت الله شبیری زنجانی، از «فهم صاف مطابق فطرت» بهره‌مند بودند. تلاقی نیازهای هدایت اجتماعی با فقاهت فطری امام صدر، الگویی درس‌آموز برای برپایی جامعه دینی را به میراث گذاشته است؛ که در این درس‌گفتار به این موضوع پرداخته خواهد شد.

سید فرید حاج سیدجوادی، فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف است. او پس از تحصیلات دانشگاهی به تحصیلات حوزوی در قم پرداخته و پس از آن فقه و اصول نیز تدریس می‌کند. از جمله مقالات او می توان به «عدالت یا شریعت»، «تجلی مردم سالاری دینی» و «از حکومت اسلامی تا فقه نظام» اشاره کرد.
حاج سیدجوادی پیشتر مدیر موسسه مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم نیز بوده است.

شصت‌و‌یکمین درس‌گفتار اندیشه و عمل چهارشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر واقع در تهران، شمال میدان هفت‌تیر، کوچه شهید شریعتی، جنب مسجدالرضا، پلاک ۱۰، واحد ۲ برگزار می‌شود. حضور در این درس‌گفتار برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.