وزیر خارجه لبنان:
مسئولیت موضوع ناپدید سازى امام موسی صدر بر عهده لیبی است

باسیل، وزیر خارجه لبنان گفت: ما ازمشارکت نکردن لیبی در نشست سران اقتصادی در بیروت تاسف می‌خوریم، اما مقامات لیبیایی باید به مسئولیت هاى خود در موضوع ناپدید سازى امام موسی صدر عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به نقل از المیادین، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در کنفرانس خبری با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب پس از پایان نشست سران اقتصادی بیروت گفت: امام موسی صدر نه تنها امام شیعیان بلکه همه لبنانی‌هاست. او الگوی همزیستى است. ما و همه لبنانی‌ها تاکید و اصرار بر این داریم که دولت لیبی به وظیفه و مسئولیت خود عمل کند. ما به عنوان کشور لبنان از عدم مشارکت لیبی در نشست سران تاسف خوردیم، اما مانع از این نمی شود که تاکید کنیم که لیبی مسئولیت پیگیرى موضوع ناپدیدسازی امام موسی صدر را برعهده دارد.

باسیل گفت: برگزاری کنفرانس سران در بیروت پیروزی برای لبنان و اتحادیه عرب است. هدف از نشست سران خدمت به یک کشور مشخص نیست، بلکه برای توسعه کشورهای عربی در تمامی زمینه‌ها است.

درباره اعتراض مجلس اعلای شیعیان به حضور لیبی در این کنفرانس و تصمیم نخست وزیر لیبی پس از این اعتراضات اینجا و اینجا را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.