گزارش همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر»/ بخش سوم
بطحایی: از الگوی تربیتی امام صدر در آموزش و پرورش بهره ببریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: «بر اساس منش و گفتار امام صدر متوجه می‌شویم که در آموزه‌ها و روش‌های تربیتی اجبار، الزام و خشونت جای نخواهد داشت. ما در مدارسمان بسیار به این روش احتیاج داریم.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در همایش یک روزه «مدرسه تربیتی امام موسی صدر و دلالت‌های آن در زمان حاضر» برای حضار سخن گفت.

سید محمد بطحایی در این همایش که سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ برگزار شد، عنوان کرد:

– من چندان توفیق را نداشتم که با آثار امام صدر مانوس باشم و از آن بهره ببرم، اما تا جایی که می‌دانم نخستین بهره از سیره امام صدر برای ما آموزش و پرورشی‌ها نگاه و برداشتی است که او از دین دارد.

– در کلام امام صدر، دین هدیه ارزشمندِ خداوند برای هدایت بشر، اشرف مخلوقات است. بنابراین دین در خدمت سعادت بشر و برای رشد، عاقبت بخیری، رامش بشر و رسیدن به افق‌های سعادت بشر است.

– بر اساس منش و گفتار امام صدر متوجه می‌شویم که در آموزه‌ها و روش‌های تربیتی اجبار، الزام و خشونت جای نخواهد داشت. ما در مدارسمان بسیار به این روش احتیاج داریم و برای نقشه راه آموزش و پرورش نیز باید از الگوهای تربیتی شخصیت‌هایی چون امام صدر استفاده کنیم.

با پایان یافتن سخنان وزیر آموزش و پرورش، از نهادهای دست اندرکار برگزاری همایش با حضور وزیر و حورا صدر، دختر امام موسی صدر تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.