گام به گام با امام، اثر شایسته تقدیر در بیستمین دوره کتاب سال حوزه

مجموعه «گام به گام با امام»، اثر شایسته تقدیر در بخش ترجمه بیستمین دوره کتاب سال حوزه شناخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، بیستمین همایش کتاب سال حوزه پیش از ظهر امروز ۴ بهمن ۱۳۹۷، با حضور آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله اعرافی، علما و محققان حوزوی در تالار همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد.

مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام»، مجموعه گفتارها و مصاحبه‌ها و مقالاتِ امام موسی صدر نیز در میان دیگر آثار این همایش، اثر شایسته تقدیر در بخش ترجمه بیستمین دوره کتاب سال حوزه معرفی شد.

حورا صدر، مدیر موسسه و انتشارات امام موسی صدر در پایان همایش و در هم اندیشی میان برگزیده ها گفت: «گام به گام با امام، نتیجهٔ تلاش ده ساله بیش از ۵۰ نفر است و حضور ما به نمایندگی از طرف انهاست. جا دارد قدردان توجه مسئول و دست اندکاران دبیرخانه کتاب سال حوزه به این اثر باشیم که نتیجهٔ تلاش موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر است که در این سال ها تلاش کرده که استقلال خود را حفظ کند. این یعنی اینکه جایزه کتاب سال حوزه به ناشران مستقل توجه ویژه دارد.»

او در ادامه عنوان کرد: «گام به گام با امام، نخستین قدم برای معرفی امام موسی صدر است. فضلا و علمای حوزه می‌توانند برای پروژه های تحقیقاتی خود از این مجموعه بهره ببرند. به ویژه در جهان امروز که درد انسان، یکی از مشکلات بشریت فعلی است. تمام منظومه فکری و تلاش عملی امام موسی صدر، برای اعتلای انسان و بهبود شرایط انسان بود. ان شاالله انتشار این کتاب هم گامی برای اعتلای انسان در جهان امروز باشد.»

مجموعه «گام به گام با امام» زمستان سال گذشته پس از ۱۰ سال کار و تلاش به همت موسسه امام موسی صدر به بازار نشر و اندیشه آمد.

این مجموعه گزارشی از تجربۀ مدیریتی و رهبری امام صدر در لبنان است. این اثر یکی از مراجع کتابخانه‌های دانشگاهی و حوزوی و مراکز علمی و تحقیقاتی دربارۀ اسلام و تاریخ سیاسی و اجتماعی معاصر لبنان و خاورمیانه و گفت‌وگوی ادیان و… به‌شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.