«حدیث روزگار» بر پله دوم نشر نشست

کتاب «حدیث روزگار: خاطرات استاد سیدهادی خسروشاهی» تجدید چاپ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، «حدیث روزگار: خاطرات استاد سیدهادی خسروشاهی» دومین مجلد از مجموعه «تاریخ شفاهی»موسسه است که به کوشش حمید قزوینی گردآوری و تدوین شده است.

چاپ نخست این کتاب در سال ۱۳۹۳ با شمارگان هزار نسخه، ۲۳۸ صفحه و بهای ۱۰ هزار تومان منتشر شد. چاپ دوم نیز با ویرایش و صفحه‌بندی جدید با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۲۶۰ صفحه و بهای ۱۴ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرارگرفته است.

در میان چهره‌های علمی و سیاسی و فرهنگی ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی جایگاهی ویژه دارد. به جرات می‌توان گفت که کمتر موضوعی درباره روحانیت، جریانات روشنفکری، گروه‌های معتدل و یا افراطی دینی، چپ‌گرایانِ مخالفِ مذهب، مبارزان مسلمان و غیر مسلمان، مدافعان و مخالفان تقریب مذاهب، مدیران سیاسی و اجرایی و سایر گروه‌های اجتماعیِ معاصر است که او نکته‌ای، اطلاعاتی یا مشاهده و حضوری در آن نداشته باشد.

به دلیل همین پیشینه و همچنین سابقه دوستی طولانی حجت‌الاسلام خسروشاهی با امام موسی صدر، گروه تاریخ شفاهی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر تصمیم گرفت تا در خاطرات او را تدوین کند که در نهایت این خاطرات در کتاب «حدیث روزگار» منتشر شد.

در این کتاب همچنین اسناد مهمی شامل برخی نامه‌ها با دست‌خط امام موسی صدر به حجت‌الاسلام خسروشاهی، نامه‌ای از امام خمینی به امام موسی صدر، اسناد پیگیری پرونده ربودن امام موسی صدر توسط خسروشاهی به عنوان سفیر وقت ایران در واتیکان، به همراه تعدادی عکس‌ منتشر شده است.

ارائه بیوگرافی مختصر از شخصیت‌هایی که نام آنها در ضمن سخنان استاد خسروشاهی برده شده، نیز بخش دیگری از پیوست‌های کتاب است.

برای خرید کتاب اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.