تازه‌های انتشارات مؤسسه امام موسی صدر در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران

مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با ۶۲ عنوان کتاب در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند که از این تعداد پنج عنوان آن تازه منتشر شده‌ است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، انتشارات مؤسسه امام صدر با ۶۲ عنوان کتاب در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد پنج عنوان کتاب به تازگی و برای نخستین بار منتشر شده‌ و دو عنوان نیز تجدید چاپ شده‌اند. مؤسسه در مصلی تهران در سالن شبستان، راهرو۲۶، غرفه شماره یک از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در خدمت علاقه‌مندان به کتاب است.

  • تازه‌های نشر

انتشارات مؤسسه امام موسی صدر با عناوین جدید زیر به سی و یکمین نمایشگاه کتاب می‌آید:

– مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام»
– «دین در جهان امروز»، جلد نهم از مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر
– «موعود و میعاد»، جلد یازدهم از مجموعه پرتوها
– کتاب گویای «هفت روایت خصوصی از زندگی سید موسی صدر»
– «آدم ربایی در لیبی»

همچنین چاپ دوم کتاب‌های «حدیث روزگار: خاطرات استاد سیدهادی خسروشاهی» و «عصایت را به میله‌ها زندان بزن موسی» در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود. چاپ نخست این دو کتاب در سال ۱۳۹۳ منتشر شده بود.

  • عناوین دیگر مجموعه‌ها


عناوین مجموعه کتاب‌های انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر که در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه می‌شود، به شرح زیر است:

در قلمرو اندیشه امام موسی صدر
این مجموعه شامل ۹ مجلد با این عناوین است: «نای و نی»، «ادیان در خدمت انسان، «رهیافت‌های اقتصادی اسلام»، «برای زندگی»، «حدیث سحرگاهان»، «انسان آسمان»، «سفر شهادت»، «روح تشریع در اسلام» و «دین در جهان امروز». جلد نهم این مجموعه جزو تازه‌های نشر موسسه است.

مجموعه اندیشه ربوده شده
از این مجموعه کتاب‌های «پیشوایی فراتر از زمان» نوشته محمود سریع‌القلم و «چشمی بر آسمان، نگاهی بر زمین» نوشته عبدالله نصری در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

مجموعه تاریخ شفاهی
از مجموعه تاریخ شفاهی ۳ مجلد در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود: «حدیث روزگار: خاطرات استاد سیدهادی خسروشاهی»، «یاران موافق: خاطرات آیت‌الله سیدمرتضی مستجابی» و «دیدار در پاریس: خاطرات دکتر حسن حبیبی و خانم شفیقه رهیده».

مجموعه زندگینامه‌ها
این مجموعه نیز شامل پنج مجلد از زندگینامه‌هایی است که محققان و پژوهشگران هرکدام با رویکردی به مرحله نگارش درآورده‌اند. عناوین کتاب‌های این مجموعه به این شرح است: «عصایت را به میله‌های زندان بزن موسی»، «هفت روایت خصوصی از زندگی سیدموسی صدر» به همراه کتاب گویای آن، «سیره و سرگذشت امام موسی صدر»، «گذارها و خاطره‌ها» و «آدم ربایی در لیبی» روایتی تایپوگرافی و متفاوت از قضیه ربودن با تدوین متونی از مهدیه پالیزبان.

مجموعه تفسیر قرآن
این مجموعه نیز شامل هشت مجلد از گفتارهای تفسیری امام موسی صدر  است که برخی از عناوین این مجموعه در نمایشگاه عرضه می‌شود: «اخلاص»، «ناس و فلق»، «قدر»، «تکاثر»، «زندگی و مرگ»، «انفاق» و «اسرا».

مجموعه پرتوهایی از اندیشه امام موسی صدر
این مجموعه شامل ۱۲ جلد در قطع پالتویی است. عناوین کتاب‌های این مجموعه به ترتیب به این شرح است: «محمد پیامبر بت شکن»، «زهرا فصلی از کتاب رسالت»، «اخلاق روزه»، «علی موحد بود و بس»، «حسین وارث انبیا»، «زینب شکوه شکیبایی»، «عدالت در اسلام»، «روح تشریع در اسلام»، «اسرار ربودن امام موسی صدر»، «پرتوهایی از اندیشه امام موسی صدر» و «موعود و میعاد».

مجموعه آثار بنت‌الهدی صدر
ترجمه مجموعه داستان‌ها و مقالات بنت‌الهدی صدر در ۹ مجلد منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. ۷ جلد از این مجموعه هرکدام به ترجمه یکی از داستان‌های بنت‌الهدی اختصاص یافته که عناوین آن به این شرح است: «تولد دوباره»، «آخرین هدیه»، «دو زن و یک مرد»، «نبرد با زندگی»، «دیدار در بیمارستان»، «دیدار عروس»، «در جست‌وجوی حقیقت». «بر بلندی‌های مکه» سفرنامه حج و «جایگاه زن در اسلام» نیز مجموعه مقالات بنت‌الهدی صدر است.

مجموعه روایت صدر
از این مجموعه کتاب «صدر دین» نوشته محسن کمالیان در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

سایر کتاب‌ها
«یادنامه امام موسی صدر» به کوشش سیدهادی خسروشاهی و«کتاب کوچک گفت‌وگو» نوشته مرسده صادقی.

کتاب‌های دیگر ناشران
غرفه انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین مجموعه آثار آیت‌الله سیدرضا صدر، از انتشارات بوستان کتاب، مجموعه ترجمه‌های آثار شهید آیت‌الله محمدباقر صدر از انتشارات پژوهشگاه تخصصی شهید صدر (دارالصدر) و همچنین کتاب‌هایی چون «گزارش کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر» کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، مجموعه شعر «شرح صدر» از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی و «بررسی سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر» از انتشارات مسطر را نیز به مخاطبان عرضه می‌کند.

عناوین کتاب‌های آیت‌الله سیدرضا صدر به این شرح است: «فلسفه آزاد»، «تفسیر سوره حجرات»، «حسد»، «دروغ»، «استقامت»، «راه قرآن»، «راه علی»، «راه محمد»، «راه مهدی»، «پیشوای شهیدان»، «زینب بانوی کربلا»، «زن و آزادی»، «مرد وفا» و «نشانه‌ای از او».

عناوین ترجمه‌های فارسی آثار شهید صدر نیز به این شرح است: «گفتارهای بنیادین»، «فلسفه ما»، «اقتصاد ما»، «پرسش‌های قرآنی»، «امامان اهل بیت»، «اسلام راهبر زندگی»، «مکتب اسلام و رسالت‌ها»، «بارقه‌ها» و «فدک در تاریخ».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.