سید هادی خسروشاهی

پیام تسلیت خانواده و موسسه امام موسی صدر برای درگذشت استاد سید هادی خسروشاهی

خانواده و موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در پیام‌هایی جداگانه فقدان محقق اندیشمند معاصر، استاد سید هادی خسروشاهی را به همه علاقه‌مندان و جامعه علم و اندیشه تسلیت گفتند.

در متن پیام موسسه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
استاد سید هادی خسروشاهی، پس از عمری مجاهدت خستگی ناپذیر و در سالروز شهادت امام هادی علیه السلام، جان به جان آفرین تسلیم کرد و قرین رحمت الهی شد.
آنچه از او برجای مانده کارنامه‌ای پربار از افتخارات و اقدامات درخشان علمی و فرهنگی و سیاسی و اعتقادی است که سختی نبودنش را برای اهل علم و تحقیق دو چندان می کند.
روزگاری که کمتر کسی از امام صدر برای جوانان و علاقه‌مندان می‌گفت؛ او یادنامه را به دست انتشار سپرد و هر زمان که به حضور و راهنمایی‌اش احتیاج بود، متواضعانه از حاصل عمرش بذل و بخشش می‌کرد و راه را نشان می‌داد؛ و از همین روست که از مشتاقان مکتب اسلام تا علاقه‌مندان مکتب تشیع و از اصحاب دارالتبلیغ تا رهروان راه حق، همه از او به نیکی یاد خواهند کرد.
این ضایعه را به خود و سایر علاقه‌مندان او، خصوصا بازماندگان این عالم بزرگ تسلیت می‌گوییم و آرامش و غفران الهی را برای ایشان و صبر و اجر را برای بازماندگان مسالت داریم.»

در متن پیام تسلیت خانواده امام موسی صدر در لبنان و ایران نیز آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال محقق اندیشمند و عالم تاریخ معاصر، حضرت استاد سید هادی خسروشاهی را به خود و به جامعه علم و اندیشه به ویژه حوزه و دانشگاه تسلیت عرض می کنیم.
آثار محققانه و خاطرات بدیع ایشان از شخصیت‌ها و حوادث سده اخیر شنیدنی و آموزنده و مفید و راهگشاست و نیز ابعاد گسترده وجودی و سماحت ایشان را نشان می‌دهد.
بی‌تردید فقدان ایشان ضایعه‌‌ای عمیق برای ایران بلکه جهان اسلام است.
از خداوند متعال برای آن استاد والامقام علو درجات و برای خانوادهٔ ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌داریم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.