درس گفتار اندیشه و عمل ۵۸

پنجاه‌وهشتمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل
ابعاد ربایش امام موسی صدر به‌مثابه موضوعی فقهی و حقوقی

درس گفتار اندیشه و عمل ۵۸

با گذشت سال‌ها این قضیه محو نمی‌شود، چرا که امر خطیری رخ داده و این اولین عنوان است. دومین عنوانی که قابل صدق است، عنوان اهتمام به امر مسلمین است، آیا ربایش امام صدر امر مسلمین است؟ بلی. چرا؟ به دلیل افکار عمومی، افکار عمومی در کل لبنان با ایشان هست، افکار عمومی این ربایش را محکوم می‌کند و افکار عمومی پیگیر وضعیت ایشان است. عنوان سوم این است که باید جلوی هر عملی که وهن و ضعف و انفعال در جامعۀ اسلامی ایجاد کند، گرفته شود. عدم پیگیری مسئله ربایش ایشان در حافظه ما مسلمان‌ها و در درون ما و وجدان ما احساس ضعف ایجاد می‌کند و مسلمان چون عزیز است و عزت دارد، نباید عزتش از بین برود که درواقع عزت اسلامی است.

خلاصه درس‌گفتار

آدم ربایی در لیبی

آیت‌الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری است. حضور مستمر در مراکز دانشگاهی و حوزوی و تدریس درس خارج فقه و اصول، ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مسئولیت پژوهشکده فقه و حقوق، مدیریت مرکز تحقیقات مجمع تقریب، مدیریت گروه فقه مقارن مدرسه تخصصی فقه و اصول و حضور در ده‌ها همایش علمی داخلی و خارجی و تألیفات متنوع و پرشمار گزیده‌ای از فعالیت‌های سابق و فعلی ایشان است.

آیت‌الله مبلغی پیش از این در درس‌گفتار یازدهم اندیشه‌ و‌ عمل با موضوع «امام موسی صدر و فقه روابط اجتماعی» در موسسه سخن گفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.