دیدار سید صدرالدین صدر با اعضای مؤسسهٔ فرهنگی امام موسی صدر

دیدار صدرالدین صدر با اعضای موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

صدرالدین صدر و اعضای موسسه امام موسی صدر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار که، روز شنبه ۳۰ تیر ماه، در فضایی صمیمانه، با حضور همکاران فعلی و سابق مؤسسه برگزار شد، صدرالدین صدر دربارۀ تحولات و اتفاقات مرتبط با پیگیری پروندۀ ربودن امام صدر که منجر به قبول پیشنهاد سفر به روسیه شده است، توضیحاتی داد و به تبادل نظر با همکاران پرداخت.

فرزند ارشد امام موسی صدر در مورد سفر به ایران گفت: من بعد از حدود بیست سال به ایران آمده‌ام چون از دهۀ هشتاد تصمیم گرفته بودم اعتراضم را به  بی‌عملی و اهمال مقامات ایران،به این شکل نشان بدهم.

وی ادامه داد: مقدمات سفر روسیه باعث شد به ایران بیاییم و تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم و قبل از شروع به کار دولت جدید دیدارهایی داشته باشیم به این امید که به پیشبرد پیگیری‌ها و اقداماتمان در کمیته پیگیری کمک کند.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و فشارهای افراد و گروه‌های مختلف برای آزادی هانیبال قذافی و ایجاد جو رسانه‌ای علیه خانواده صدر و پروندۀ پیگیری آزادی امام ربودن گفت: ما همواره گفته‌ایم که بازداشت هانیبال ارتباطی با خانواده ندارد و او تحت تعقیب اینترپل بوده و بازداشتش تصمیم قاضی بازجو بوده است. در عین حال بر اساس اظهارات دقیق و جدید هانیبال قذافی در مورد ربودن امام و سپس خودداری وی از تکمیل آن، قاضی اتهام کتمان اطلاعات را نیز به اتهامات او افزود.

صدر افزود: پیگیران آزادی هانیبال قذافی تلاشی برای افشای کامل اطلاعات نمی‌کنند و تنها به دنبال آزادی بی‌قید و شرط او هستند.

وی ادامه داد: سفر روسیه با پیگیری چند ماهه مقامات روس برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم کمکی باشد برای گشایش راهی تا بتوانیم روند همکاری قضایی با لیبی را از سر بگیریم. متاسفانه دستگاه قضایی لیبی تنها بخش حاکمیت این کشور است که پیش و پس از انقلاب تغییر چندانی در آن صورت نگرفته و هنوز مسئولان قبلی آن‌جا سر کار هستند. مقامات لیبی در دیدارها قول‌های شفاهی برای همکاری داده‌اند اما در عمل همکاری لازم صورت نمی‌گیرد و مدام زمان را به عقب می‌اندازند.

فرزند امام موسی صدر در پایان نشست اظهار امیدواری کرد با کمک و همفکری همکاران مؤسسه نقشه راه تازه‌ای برای پیگیری قضیه ربودن امام موسی صدر و دو همراهش طرح‌ریزی شود تا اقدامات کمیته پیگیری تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.