کتابخانه تخصصی

کتابخانه تخصصی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

کتابخانه تخصصی موسسه با هدف پشتیبانی از پژوهشگران، حوزویان و دانشگاهیان در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد. برای تحقق این هدف، منابع اطلاعاتی، علمی و تخصصی مورد نیاز برای پژوهش، با تمرکز بر اندیشه و حوزه فعالیت‌های امام موسی صدر در این کتابخانه گردآوری و آرشیو شده است.

بخش کتاب‌ها

آثار امام موسی صدر، بخشی از آثار پنج شخصیت از بزرگان خاندان صدر و همچنین کتاب‌هایی که درباره منظومه فکری و زندگی آنها نیز به رشته تحریر درآمده‌اند، در این سال‌ها جمع‌آوری و طبقه‌بندی شده و دردسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

حوزه آثار مربوط به امام موسی صدر در کتابخانه، کتاب‌هایی با موضوع‌های گوناگون درباره فعالیت‌ها و حضور ایشان در لبنان و عراق، آشنایی با جغرافیای محل فعالیت‌ها، آشنایی با تاریخ رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان را دربرمی‌گیرد. خاطراتی درباره حضور علمای صدر در حوزه‌های علمیه نجف و قم، تاریخ شیعیان در منطقه جبل عامل و همچنین کتاب‌هایی در معرفی تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و سیاست لبنان از دیگر منابع این کتابخانه است.

کتاب‌های فارسی و عربی موجود در کتابخانه با موضوع‌های زیر دسته‌بندی شده‌اند:

کتاب‌های مرجع / ادیان / اسلام (شیعه، حوزه‌های علمیه، تفسیر قرآن، سیره ائمه، زندگینامه رجال دین) / علوم اجتماعی / علوم سیاسی / اسرائیل / تاریخ ایران / تاریخ انقلاب اسلامی / عراق / لبنان / فلسطین / لیبی

برای دیدن فهرست عناوین کتاب‌ها اینجا را کلیک کنید.

کتاب‌های لاتین در کتابخانه نیز به زبان‌های مختلف انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، آذری، روسی و اردو دسته‌بندی شده‌اند.

موجودی کتاب‌ها: ۱۴۴۰ جلد کتاب در کتابخانه تخصصی موسسه موجود است که با کم کردن چاپ‌های مجدد هر عنوان، ۱۳۶۶ عنوان کتاب در این کتابخانه دردسترس است.

۳۵ عنوان  کتاب مرجع / ۷۶۵ عنوان با موضوع دین / ۲۱۵ عنوان با موضوع ادبیات و علوم اجتماعی / ۴۰۰ عنوان با موضوع تاریخ و فرهنگ منطقه ایران، عراق، لبنان، فلسطین/ ۴۰ عنوان کتاب به زبان‌های دیگر

بخش پایان‌نامه‌ها

پایان‌نامه‌های دانشگاهی با موضوع «بررسی اندیشه امام موسی صدر» یکی دیگر از منابعی است که در کتابخانه تخصصی موسسه گردآوری و آرشیو شده است.  ۲۷ پایان‌نامه فارسی و لاتین در این بخش موجود است.

برای دیدن فهرست عناوین و معرفی پایان‌نامه‌ها را اینجا را کلیک کنید.

بخش اسناد‌

این بخش شامل اسناد، نامه‌ها و عکس‌های امام موسی صدر است. همچنین روزنامه‌ها و مجله‌هایی که پس از انقلاب اسلامی ایران، مطالبی را درباره امام صدر منتشر کرده‌اند.

برای دیدن فهرست نشریات و مجله‌ها اینجا را کلیک کنید.

مجموعه اسناد ساواک مرتبط با فعالیت‌های امام موسی صدر نیز در این بخش آرشیو و دسته‌بندی شده است.

برای دیدن فهرست اسناد ساواک اینجا را کلیک کنید.

بخش چندرسانه‌ای

آرشیو صوتی و تصویری کتابخانه، شامل تمام فایل‌های صوتی و فیلم‌های موجود از امام موسی صدر است. همچنین صوت و فیلم برنامه‌های موسسه از جمله درس‌گفتارها، نشست‌ها، همایش‌ها و دوره‌های آموزشی در این بخش آرشیو شده و در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.