فرزند امام موسی صدر ربایش پدرش را در تاریخ بی‌سابقه خواند

سیدصدرالدین صدر فرزند امام موسی صدر ربایش و سلب آزادی پدرش را در تاریخ بی سابقه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به نقل از خبرگزاری ایرنا، صدرالدین صدر در حاشیه مراسمی در شهر بعلبک لبنان به مناسبت چهلمین سالگرد ربایش پدرش گفت: ربایش و سلب آزادی امام موسی صدر در علم حقوق، اختفای اجباری خوانده می شود و در تاریخ بی سابقه است.

او تاکید کرد آنچه باعث ربایش امام موسی صدر شد، فکر و روش او بود. صدرالدین صدر مساله اصلی در فکر و روش امام موسی صدر را پایبندی او به حقیقت دانست.

فرزند امام موسی صدر خواستار پایبندی به اندیشه و سیره او در همه شرایط شد و گفت: ما اگر در راه عمل به اندیشه های امام و روشن شدن وضعیت آنها شکست بخوریم و اصرار نکنیم، آنهایی که امام را ربودند و ما را از وی محروم کردند، بسیار مسرور خواهند شد.

امام موسی صدر عالم دینی که سال ها در لبنان برای بهبود اوضاع اجتماعی مردم این کشور می کوشید، چهل سال پیش به دعوت حکومت وقت لیبی به رهبری «معمر قذافی» به آن کشور رفت اما پس از چند روز ناپدید شد.

امام موسی صدر در لبنان بیش از هر چیز به دلیل نقش آفرینی در شکل دادن به هسته های اصلی مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان شناخته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.