خلیل حمدان

دولت لیبی باید پاسخگوی وضعیت امام صدر باشد

آئین اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‎المللی وحدت اسلامی با قرائت بیانیه پایانی، پنجم آذر ۱۳۹۷ در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام موسی صدر به نقل از خبرگزاری تقریب، دکتر خلیل حمد‌ان، عضو هیئت رئیسه جنبش أمل لبنان در آیین اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی در سخنانی عنوان کرد:

«ما برای حمایت از فلسطین باید پایه و اساسی در نظر بگیریم و در زمینه حمایت از قدس اتفاق نظر داشته باشیم. قدس محور امت ما و دعوتی باز برای ا‌‌لتیام بخشیدن به زخم های امت ماست بنابراین هرگز نباید آن را به فراموشی بسپاریم. »

عضو هیئت رئیسه جنبش أمل در این سخنان تاکید کرد: «این همان مسیر امام موسی صدر است که گفت انسان مسلمان یا مسیحی که از قدس چشم پوشی کند در حقیقت از دین خود چشم پوشی کرده است.»

حمدان در پایان گفت: «امام موسی صدر از شخصیت های برجسته ای است که باید برای آزادی وی همه تلاش خود را به کار گیریم. در این زمینه نقش دولت لیبی بسیار تعیین کننده است و این دولت باید پاسخگو باشد.»

همچنین در بند هشتم از بیانیه ده بندی این کنفرانس که از ۲تا ۵ آذرماه با عنوان «قدس محور وحدت امت» و حضور بیش از ۹۰۰ شخصیت دینی، فکری و سیاسی از سراسر جهان برگزار شد، آمده است:

حاضران بر ضرورت ادامه یافتن مسیر بیداری اسلامی و راه امام راحل (ره) و همه وحدت خواهان از جمله امام بروجردی (ره) و شیخ محمود شلتوت (ره) و امام موسی صدر (اعاده الله) و علامه مودودی (ره) و امام محمد باقر صدر (ره) تاکید نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.