دیدار تاریخی جمعی از خانواده امام موسی صدر با پاپ برای پیگیری قضیه ربودن
پاپ فرانسیس: از فعالیت های نیکوی شما مطلع هستم

جمعی از خانواده امام موسی صدر به ریاست خواهر امام، دکتر رباب صدر ظهر امروز در دیداری تاریخی با پاپ فرانسیس در واتیکان ملاقات و گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، پاپ فرانسیس در اتفاقی استثنائی خانوادۀ امام موسی صدر را برای دیدار در واتیکان پذیرفت. این دیدار مهم و تاریخی در فضایی صمیمی و به دور از تشریفات معمول برگزار شد.

پاپ فرانسیس گفت که از این دیدار خوشبخت است و عنوان کرد: «فعالیت های نیکویی که انجام می دهید، ترجمۀ عملی سخن شماست و از عشق شما به نیازمندان سرچشمه می گیرد و کاشتِ کار خیر و عمل صالح است و من از فعالیت های شما مطلع هستم.»

رباب صدر، خواهر امام موسی صدر؛ ملیحه صدر، فرزند امام و رائد شرف الدین و نجاد شرف الدین؛ خواهرزاده های امام صدر در دیدار ظهر امروز، ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ که همزمان با روزهای نزدیک به سالگرد موعظه امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین بیروت برگزار شد، حضور داشتند.

این دیدار در چارچوب تلاش خانواده برای پیگیری قضیه ربودن امام موسی صدر و جلب حمایت پاپ از این مسئلۀ به حق صورت گرفت. همچنین این دیدار برای تأکید بر این امر بود که موضوع ربوده شدن امام صدر مسئله ای خانوادگی و فرقه ای نیست، بلکه مسئله ای انسانی و جهانی است. این پیگیری برای آزادی نخستین روحانی دعوت شده به مراسم تاج گذاری پاپ در سال ۱۹۶۳ و نخستین روحانی مسلمانی است که در محراب کلیسایی خطبۀ آغاز روزه را القا کرد.

خانوادۀ امام موسی صدر در این دیدار و گفت وگو تأکید کردند که به منظور درخواست از پاپ برای حمایت از آزاد کردن امام صدر آمدند. چرا که امام در راه صلح و وحدت لبنان ربوده شد؛ لبنانی که پاپ آن را «رسالت» خوانده است و خانواده بر این باور است پاپ، که همین چند روز پیش با شیخ الأزهر در امارات منشور برادری انسانی را امضا کرده در حمایت از آزاد کردن روحانی ای که حق اختلاف را محترم می داند، تردید نخواهد کرد.

پاپ فرانسیس در این دیدار با دقت و توجه به سخنان این جمع دربارۀ شخصیت استثنائی امام صدر، اندیشه، روش و دستاوردهایش و نیز جنایت ناپدیدسازی اجباری او و دو یار همراهش در لیبی گوش فراداد.

یادآور می شود که پاپ معمولا تنها رهبران کشورها، نخست وزیرها و سفرایی را که برای تقدیم استوارنامه به واتیکان می آیند به حضور می پذیرد. اما ملاقات های پاپ با دیگر شخصیت ها تنها با اعلام نظر و موافقت خود پاپ انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.