نشست دانشکده حقوق دانشگاه سوربن فرانسه برای امام موسی صدر

نشست «جنوب لبنان در چشمان سید موسی صدر» به همت دیان درویش، دانشجوی لبنانی در دانشگاه سوربن فرانسه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در این نشست که ۲۵ بهمن امسال برگزار شد، مهمانانی از جمله صابرینا مروین، پژوهشگر متخصص اسلام معاصر در پژوهشکده‌ علمی بررسی‌های علمی فرانسه و تریستان الیون لونی، دانشجوی فرانسوی که در حال نگارش پایان‌نامه درباره‌ جنبش امل است، حضور داشتند.

صابرینا مروین با ابراز خوشحالی از حضور گسترده‌ شرکت‌کنندگان، عنوان کرد که با وجود گذشت همه‌ این سال‌ها امام صدر همچنان جمعیت را گرد هم می‌آورد.

مروین در سخنرانی خود در این نشست به موضوعاتی از قبیل: وضعیت جبل عامل پیش از حضور امام صدر، ورود امام موسی صدر در مرحله‌ تحولات عظیم در لبنان و شرایط ویژه‌ شیعیان و شیوه مشارکت وی در تغییر سطح نمایندگی و حضور این مذهب در داخل لبنان پرداخت.

او در بخشی از سخنرانی اش گفت: در همه‌ سخنانم می‌خواستم به طور ویژه به این جاذبه عظیمی که امام از آن بهره‌مند بود، اشاره کنم و این‌که چگونه توانسته خود را از رهگذر پیامی که با گذشت زمان متوقف نمی‌شود، تا به امروز در اندیشه و عملکرد ما حفظ کند. و وقتی به جایگاه بلند ایشان می‌رسیم، آن هم نه فقط در داخل مذهب خودش بلکه نزد همه مذاهب لبنان، باید همه ویژگی‌های این شخصیت سیاسی نادر و به‌شدت تأثیرگذار و کاریزماتیک را در نظر بگیریم.

در پایان این نشست نیز پیامی از طرف همه هماهنگ‌کنندگان و برگزارکنندگان این نشست به شرح زیر صادر شد:

«برنامه امروز ما کم‌ترین چیزی است که می‌توانستیم به این امام عظیم ارائه کنیم. امامی که این گنجینه فکری را در اختیار ما گذاشت. ما به هر جای جهان می‌رویم می‌بینیم ایشان مرجع همه است.
ملیت‌ها، ادیان و مذاهب مختلفی که امروز در برنامه ما حضور داشتند، بزرگ‌ترین دلیل قداست و انسان‌دوستانه‌بودن پیام فرامذهبی و فرازمانی ایشان است.
امروز با گذشت بیش از ۴۰ سال از ناپدیدسازی امام صدر شاهدیم ایشان فقط الگوی نظری پژوهشگران نیست بلکه یک مکتب است، آن هم نه فقط در لبنان بلکه در مهم‌ترین دانشگاه های جهان. این‌جاست که اهمیت اندیشه و روشی را که امام صدر به ما آموخت، درمی‌یابیم. اندیشه‌ای که امروز جناب نبیه بری امانت‌دار آن است. همان‌گونه که عنوان نشست، جنوب درچشمان امام صدر بود ما با ایشان پیمان می‌بندیم که ایشان و جنوب همچنان در چشمان ما باشند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.