کتاب «موعود و میعاد» همزمان با نیمه شعبان رسید

موعود و میعاد، یازدهمین جلد از مجموعۀ پرتوها و سخنرانی امام موسی صدر با موضوع نیمه شعبان است که چاپ نخست آن منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، کتاب موعود و میعاد، یازدهمین جلد از مجموعۀ «پرتوها» و حاوی سخنرانی امام صدر در نیمه شعبان است.

در هر کتاب از مجموعه پرتوها یک مقاله یا گفتار یا مجموعه‌ای از چند مقاله و گفتار با وحدت موضوعی آمده است تا کتابی کم‌حجم در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. در این مجموعه تلاش شده تا هر کتاب حاوی نگاه نو یا دست کم بیان تازه‌ای باشد و خواننده بتواند از طریق آن به جهان اندیشه و دغدغه‌های امام صدر راه بیابد.

سخنرانی امام صدر که در کتاب موعود و میعاد آمده به مناسبت افتتاح مسجد روستای الیمونه ایراد شده و پیشتر با همین نام در کتاب ادیان در خدمت انسان منتشر شده است.

امام موسی صدر در این سخنرانی به بعد تربیتی انتظار ظهور، معنای انتظار و آمادگی برای آن می‌پردازد و در بخشی از آن می‌گوید: «معنای انتظار‌‌ رها کردن کار و واگذاری آن به دیگران نیست. این خلافِ انتظار است. این‌گونه عمل کردن تسلیم شدن است. اگر امروز بگویند که ما در انتظار حمله ناگهانی دشمن هستیم، معنای آن چیست؟ آیا معنای این انتظار این است که از خانه خارج شویم و بخوابیم و اعتنایی نکنیم؟ نه. این انتظار نیست. انتظار عبارت است از اینکه آماده باشیم؛ شمشیر و تفنگ در دست، تمرین کنیم و آموزش نظامی ببینیم؛ خود را آماده سازیم؛ مراقب و نگهبان بگماریم و رادار‌ها را فعال کنیم تا زمان حمله ناگهانی دشمن را دریابیم. این است معنای انتظار.»

در انتهای این کتاب همچنین سالشمارِ زندگی‌نامه امام موسی صدر نیز آمده است.  چاپ اول موعود و میعاد در ۴۱ صفحه (قطع پالتویی) و بهای ۳۵۰۰ تومان منتشر شده که در فهرست تازه‌های کتاب انتشارات موسسه به سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران خواهد آمد.

برای خرید اینترنتی این کتاب اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.