گام به گام با امام موسی صدر در روزهای نخست فروردین

در صفحات تاریخ معاصر ثبت است که امام موسی صدر در سال ۱۳۳۸ به دعوت و توصیه زعمای شیعه از ایران به لبنان هجرت کرد تا رهبری شیعیان لبنان را برعهده بگیرد و برای بهبود وضعیت آنان تلاش کند.

وضعیت نامناسب شیعیان، کشمش‌های اقوام و مذاهب و توطئه‌های دشمنان بیرونی کار تمام وقت می‌طلبید. امام از همان روزهای نخست ورود، کار و حرکت خود را بدون وقفه آغاز کرد. او قدم به قدم و گام به گام برای بهبود و تغییر تلاش کرد.

کار بسیار بود و امام صدر از هر فرصت و مناسبتی برای ایجاد تغییر و آگاه کردن مردم استفاده می‌کرد. مستندات و گزارش‌هایی که از فعالیت‌های او ثبت و ضبط شده، همگی بر تلاش خستگی‌ناپذیرش گواهی می‌دهند. تلاشی که تا آخرین لحظات پیش از ربوده شدن و سفر ناتمام صلحش ادامه داشت.

آشنایی و دنبال کردن قدم‌های هدفمند امام صدر و بررسی تجربه موفق او در ساماندهی و ایجاد تشکیلات برای شیعیان و محرومان لبنان به گواه بسیاری از بزرگان و صاحبان اندیشه برای ما ایرانی‌ها ضروری و ارزشمند است. انتشار و رونمایی از مجموعه ۱۲جلدی «گام به گام با امام» در اسفند سال ۱۳۹۶ این فرصت را برای مخاطبان ایرانی و هم‌زبانان امام موسی صدر فراهم کرد تا با تلاش و حرکت او در لبنان بهتر آشنا شوند.

از این رو به مناسبت‌های روزهای بهاری و سال نو تصمیم گرفتیم تا فعالیت‌های امام صدر در روزهای فروردین سال‌های حضورش در لبنان را مرور کنیم. این روزنگارها از مجموعه «گام به گام با امام» استخراج شده است.

مطالب روزانه مربوط به این روزنگارها را از ✳ این لینک می‌توانید دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.