نبیه بری

خواسته‌ ما، آزادی امام و دو همراهش است

نبیه بری، رئیس جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان در سخنانی به مناسبت چهل و سومین سالگرد ربودن امام موسی صدر و ۲همراهش گفت: «ما در جنبش امل و خانواده‌های امام صدر و دو همراهش به هیچ شایعه و حرف بیهوده‌ای اعتنا نمی‌کنیم و زیر بار هیچ هراس و فشار رسانه‌ای و شفاهی و شایعه‌ای نمی‌رویم. این‌که ملت لیبی چه کسی یا چه قالبی را برای حکومت انتخاب می‌کند به ما ربطی ندارد. همه‌ خواسته‌ ما، آزادی امام و دو همراهش است.»

متن کامل این سخنان به شرح زیر است:

همچون هر روز و هر سال از موضوع ربودن امام صدر و دو برادرش و سرنوشت این جرم پیوسته‌ ۴۳ ساله آغاز می‌کنیم که مسئولیت ارتکاب و استمرار آن، همان‌گونه که گفتیم، بر عهده‌ همه‌ ارکان نظام سرنگون‌شده‌ لیبی و همه‌ حکومت‌های بعدی پس از سقوط معمر قذافی طاغوتی است که صراحتا باید بگوییم به اندازه‌ کافی همکاری نکردند تا دستگاه قضایی لبنان بتواند این جنایت را پایان بخشد و واقعیت را کاملا مشخص سازد.

همچنین همان‌گونه که سال گذشته گفتیم، شیوع کرونا در کنار آشفتگی‌های امنیتی و نظامی در اکثر خاک لیبی، جلوی کار بازپرس را گرفته و می‌گیرد و نقشه‌ راهی را که هیئت رسمی پی‌گیری قضیه ترسیم کرده، با مانع مواجه ساخته. این در حالی است که این هیئت با وجود همه‌ این موانع، در بسیاری حوزه‌ها فعالیت خود را حفظ کرده است:

اولا در جمع‌آوری همه‌ اطلاعاتی که به آن‌ها نیاز دارد، از طریق منابع مختلف و متصل کردن و تطبیق دادن آن با اطلاعات قبلی.

ثانیا باز نگه داشتن خطوط ارتباطی با دادستان کل لیبی در انتظار ایجاد فرصتی مناسب برای از سرگیری اقدامات در زمان مناسب.

ثالثا رصد و پی‌گیری تحرکات ارکان نظام سابق لیبی در سرتاسر جهان و کوشش پیوسته برای پی‌گرد آن‌ها از راه‌های قانونی توسط این هیئت با هدف دست‌یابی به اطلاعاتی که درباره‌ی اماکن بازداشت امام و برادرانش در اختیار دارند.

رابعا ارتباط دائم با میانجی‌های بین المللی که آمادگی خود را برای ترتیب دادن دیدار با شاهدان یا در اختیار قرار دادن مستنداتی اعلام کرده‌اند که به برملا شدن واقعیت این جنایت کمک می‌کند.

خامسا این هیئت با دقت نقشه‌های مراجعه به مجامع بین المللی و جهانی را بررسی می‌کند تا با چنین گام‌هایی بتواند موضوع امام صدر و دو همراهش را جنایتی علیه بشریت و یکی از نمونه‌های ناپدیدسازی اجباری اعلام کند. برخی طرف‌های بین المللی گفته‌اند کاملا آماده‌اند کمک و همکاری لازم را برای جهانی کردن موضوع امام و دو همراهش انجام دهند.

بنا به آن‌چه گفته شد بار دیگر اعتماد کامل خود را به دستگاه قضایی لبنان و فعالیت‌ها و بی‌طرفی و شجاعت بازپرس اعلام می‌داریم و در همین راستا از مسئولان مربوطه می‌خواهیم برای احقاق حق و تسلط شمشیر عدالت بر متهمان این جنایت به‌ویژه افرادی که بازداشت هستند یا حکم بازداشتشان صادر شده است، وی را در برابر هرگونه فشار و تهدیدی محافظت کنند.

ما در جنبش امل و خانواده‌های امام صدر و دو همراهش به هیچ شایعه و حرف بیهوده‌ای اعتنا نمی‌کنیم و زیر بار هیچ هراس و فشار رسانه‌ای و شفاهی و شایعه‌ای نمی‌رویم. این‌که ملت لیبی چه کسی یا چه قالبی را برای حکومت انتخاب می‌کند به ما ربطی ندارد. همه‌ خواسته‌ ما، آزادی امام و دو همراهش است. امام صدر تا قیامت بنیان‌گذار و رهبر جنبش ماست و قضیه‌ او هرقدر هم که به طول بیانجامد نمی‌میرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.