آروزها و جشن دانش آموزان در نیمه شعبان

آرزوها و شادی دانش‌آموزان موسسات در ماه شعبان

دانش‌آموزان موسسات امام موسی صدر که این روزها همانند بیشتر دانش‌آموزان دنیا از خانه و به شکل مجازی درس می‌خوانند، برنامه‌ها و اعیاد ماه شعبان را از یاد نبردند و هر کدام از خانه‌هایشان جشن گرفتند.

پیش از تعطیل شدن مدارس به دلیل مراقبت‌های ناشی از بیماری فراگیر کرونا، اعیاد مذهبی همچون اعیاد ماه شعبان روزهای جشن و شادی بچه‌ها در مدارس موسسات امام موسی صدر بود که در کنار هم برنامه اجرا می‌کردند.

با وجودی که بچه‌ها مثل سابق در مدرسه کنار هم نیستند اما دانش آموزان مدرسهٔ رحاب الزهراء و دختران پیش آهنگی هر کدام به شکلی با عکس و فیلم و شعرخوانی ولادت امام زمان در نیمه شعبان را جشن گرفتند.

در ایام ولادت امام زمان همچنین دانش آموزان بخش آموزش استثنایی، آرزوهای خود را روی بادکنک نوشتند و بادکنک‌ها را به امید آمدن امام زمان و تحقق این آرزوها رها کردند.

بچه‌ها آرزوهای مختلفی روی بادکنک‌ها نوشتند از آرزوی دیدن امام زمان تا باز شدن دوباره مدرسه‌ها:
از خدا می خواهم که این بیماری را دور کند تا به مدرسه برگردیم / دوست دارم با پدرم به برزیل بروم / به مدرسه برگردم / آرزویم دیدار امام زمانم است / خدایا به حق سجود و قنوت مهدی حاجات مارا مستجاب کن …

مؤسسات امام موسی صدر، جمعیتی غیردولتی وغیرانتفاعی است که فعالیت خود را با برنامۀ سرپرستی ایتام در لبنان آغاز کرد و گروهی از دختران یتیم و درماندگان اجتماعی (بر اثر فقر خانمان‌سوز، فروپاشی خانواده، آسیب‌های خشونت خانوادگی) را زیر پوشش گرفت.
مؤسسات همگام با افزایش و گسترش نیازهای این گروه، رشته‌ای از خدمات پیوسته همچون مهد کودک و کودکستان و دبستان‌ و راهنمایی و نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی و رفاهی را ایجاد کرد.
این موسسات بیش از ۵۰ سال پیش، کار خود را با حضور امام صدر در شهر صور آغاز کرده است. (آشنایی بیشتربا موسسات)

تعدادی از عکس‌هایی که بچه‌ها برای معلمان مدرسه فرستادند را در ادامه می‌بینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.