در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی مطرح شد:
از شواهد زنده بودن امام صدر تا اخبار جعلی و شایعات

مهدیه پالیزبان، نویسنده کتاب «آدم‌ربایی در لیبی» و عضو موسسه امام موسی صدر در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی چهارم شهریور با پایگاه خبری مردم سالاری آنلاین، درباره پرونده ربودن امام صدر و لزوم تلاش برای آزادی او و ۲ همراهش سخن گفت.

پالیزبان در این گفت‌وگو که به مناسبت نزدیکی به نهم شهریور، سالروز ربودن امام موسی صدر برگزار شده بود، به سوالات و شبهات مطرح شده درباره این پرونده پاسخ داد.

او در پاسخ به پرسش «چرا امام موسی صدر ربوده شد؟» به اتفاقاتی که بعد از ربوده شدن امام در لبنان و منطقه افتاد، اشاره کرد و گفت:

«۱۷ روز بعد از ربوده شدن امام پیمان کمپ دیوید بین مصر و اسرائیل بسته ‌شد. جنگ‌های داخلی لبنان که از چند سال قبل ربودن آغاز شده بود، شعله‌ور شد و تا سال‌های طولانی ادامه پیدا کرد. اسرائیل به لبنان حمله کرد و تا بیروت پیش رفت و از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ جنوب لبنان را در اشغال داشت. یکی از پیامدهای این حمله نیز اخراج سازمان آزادی بخش فلسطین از لبنان بود. اگر به این اتفاقات دقت کنیم به این جواب خواهیم رسید که چرا امام صدر ربوده شد.»

پالیزبان در ادامه گفت‌وگو از علت سفر امام صدر به لیبی به دلیل نقش و نفوذ لیبی و شخص قذافی در بحران سخن گفت و سپس به اتفاقات بعد از ربوده شدن امام پرداخت.

دروغ بودن ادعای خروج امام از لیبی و سفر به ایتالیا، حکم دادگاه ایتالیا درباره این ادعا، افراد دخیل در ماجرای ربودن، صحبت مقام امنیتی اسرائیل و گزارش ساواک از سوریه با این محتوا که «کار صدر تا چند وقت دیگر تمام است» از دیگر مواردی بود که پالیزبان به آنها پرداخت.

در این گفت‌وگو همچنین درباره پیگیری‌های پرونده در ایران در دولت‌های مختلف صحبت و عملکرد آنها نقد شد. خبرنگار پایگاه خبری مردم سالاری آنلاین پرسش‌هایی را نیز درباره شواهد حیات امام صدر و دلایل اعتقاد خانواده امام به زنده بودن ایشان و روند پیگیری پرونده بعد از بهار عربی و سقوط لیبی و کشته شدن قذافی مطرح کرد.

در دقایق پایانی گفت‌وگو نیز به سوالات مخاطبان و بینندگان این برنامه زنده ایسنتاگرامی پاسخ داده شد.

یادآور می‌شویم که دو کتاب آدم‌ربایی در لیبی و گزارش کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در کنار اخبار و مطالب موثقی که از طریق پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام موسی صدر منتشر شده، به مخاطبان و علاقه‌مندان به این موضوع کمک می کند که اطلاعات بیشتری را کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.