رفتار امام موسی صدر رفتاری پیامبرگونه است

حورا صدر، مدیر موسسه امام موسی صدر با آیت الله مهدی هادوی تهرانی، استاد حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، دیدار حورا صدر با آیت الله هادوی تهرانی روز گذشته، دهم آذرماه ۱۳۹۸ در دفتر این استاد حوزه علمیه برگزار شد.

آیت الله هادوی تهرانی در این دیدار گفت: «خاندان صدر در طول قرن‌ها به اشکال مختلف به تشیع خدمت کرده‌اند و امام موسی صدر نیز به همین شکل عمل کرده است. او نه فقط برای شیعیان لبنان که برای شیعیان کشورهای دیگر نیز خدماتی انجام داده است. سهم تشیع در قدرت سیاسی امروز لبنان مرهون تلاش‌های امام صدر است.»

این رفتار، رفتار انبیاست

او افزود: «کار امام صدر اعجاب برانگیز است و عادی نیست. اینکه کسی تنهایی به کشوری دیگر برود و بدون هیچ قدرت سیاسی و اقتصادی فعالیت کند، کاری همانند پیامبران است. او حتی با رفتن به لبنان احتمال شهرت و قدرت برای خودش نمی‌داد و این رفتار، رفتار انبیاست.

استاد حوزه علمیه همچنین عنوان کرد: «امام صدر را نباید به جنبش امل محدود کرد، یا به کارهای دیگری که در لبنان به نام او ثبت شده، او اثرات دیگری در مناطق مختلف داشته است که مجموع آنها را باید دید. این مجموعه ۱۲ جلدی آثار امام صدر که به فارسی ترجمه شده برای معرفی اندیشه و عملکرد ایشان بسیار خوب است. اما مجموعه عربی هم به عنوان سند فعالیت و شناخت تشیع باید در جاهای مختلف منتشر و توزیع شود.

حورا صدر، مدیر موسسه امام موسی صدر نیز در این دیدار ضمن اهدای مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» و کتاب تازه منتشر شده «فقه زندگی» گفت: «در تلاش هستیم تا کتاب فقه زندگی که مجموعه‌ای از آرای فقهی امام صدر است و از میان سخنرانی‌ها و آثار ایشان گردآوری شده، در شهر قم، شهر حوزه علمیه به درستی معرفی شود و در اختیار علما و طلاب قرار بگیرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.