کنفرانس لبنانی به مناسبت چهل و یکمین سال ناپدیدسازی اجباری امام صدر

جنبش فرهنگی لبنان کنفرانسی به مناسبت چهل و یکمین سال ناپدیدسازی اجباری امام موسی صدر برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به نقل از خبرگزاری حوزه، این کنفرانس به مناسبت چهل و یکمین سال ناپدیدسازی اجباری امام موسی صدر و همراهان ایشان با حضور شیخ احمد الزین، قاضی صیدا؛ الخوری عبدو ابو کسم، رئیس مرکز رسانه کاتولیک و حسن الشامی عضو کمیته رسمی پیگیری پرونده ربودن امام موسی صدر برگزار شد.

در این کنفرانس اعضایی ار جنبش فرهنگی لبنان، جمعیت رسالت اسلامی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لبنان، حب سوسیالیست ترقی خواه و جنبش امل حضور داشتند.

امام موسی صدر پایه‌های مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل را بنیان نهاد

شیخ الزین در این کنفرانس درباره شخصیت امام موسی صدر سخنرانی کرد و ایشان را الگوی بی نظیر ملی دانست و نمونه‌هایی از تجربه‌هایش با امام صدر را بیان کرد. او بر ضرورت تمسک به راه امام صدر که با طایفه‌گری مبارزه و برای تحکیم وحدت ملی میان تمامی طوایف لبنانی تلاش می‌کرد، تاکید کرد و گفت: امام صدر پایه‌های مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل را بنیان نهاد و مسئله فلسطین و آزادی قدس را در اولویت قرار داد.

او دین اسلام را با چهره حقیقی آن معرفی کرد

ابوکسم نیز در سخنان خود در این سخنرانی به اندیشه ملی امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: امام موسی صدر به لبنان با تنوع فرهنگ‌ها و ادیان و زندگی مشترک بر اساس احترام متقابل ایمان داشت و این اعتقاد خود را با تعامل با مسیحیان و پذیرش آنان با تمامی ابعاد عملی کرد و دین را از ابعاد انسانی و اجتماعی آن خالی نکرد.

او افزود: امام صدر دین اسلام را با چهره حقیقی آن که با مدارا، تقریب و رحمت همراه است، معرفی کرد و این سید معمم برای انجام اصلاحات در سطح انسانی و اجتماعی تلاش کرد.

قاضی الشامی هم در سخنان خود به نقش هدایت‌گرانه و ملی امام موسی صدر در زمینه‌های مختلف پرداخت و بر ابعاد قانونی و قضایی مسئله ناپدید شدن ایشان تاکید کرد و مراحل مذاکره با لیبیایی‌ها قبل و بعد از قذافی را عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.