صدور حکم جلب پسر قذافی و ۹ متهم دیگر به جرم دست داشتن در پرونده ربودن امام موسی صدر

زاهر حماده،‌ قاضی تحقیق پرونده ربودن امام موسی صدر و دو یار همراهش، احکام جلب غیابی ۱۰ نفر از متهمین لیبیایی را در این پرونده صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، حکم متهمین پرونده ربودن امام موسی صدر و دو همراهش در دادگاه قضائی لبنان صادر شد. سیف الاسلام، فرزند معمر قذافی؛ عبدالله السنوسی، رئیس سازمان امنیت لیبی در زمان قذافی و احمد رمضان، رئیس دفتر قذافی از جمله افراد مهم در این لیست ۱۰ نفره هستند که حکم جلب آنها صادر شده است.

قاضی حماده پیش از این، حکم این افراد را صادر کرده و با ارائه دلیل مشارکت آنها را در جرم مستمر ربودن امام صدر ثابت کرده است. با توجه به اینکه وزارت خارجه لیبی در دولت وفاق ملى به دفعات اقدام به ابلاغ این حکم به متهمان نکرده است، حکم بازداشت آنها طبق قانون دادگاه‌های جزائی به شکل غیابی صادر شده است. قاضی اقدامات لازم دیگر را نیز دنبال می‌کند تا این احکام جلب به اینترپل ارجاع داده شود.

یادآور می‌شود که با پیگیری‌های قاضی حماده در روند جلسات دادرسی پرونده ربودن امام صدر و همراهانش در دادگاه عالی قضائی لبنان، حکم جلب غیابی موسی کوسا، آخرین وزیر خارجه معمر قذافی و همچنین حکم جلب عبدالسلام جلود،‌ نخست وزیر سابق لیبی به اتهام دست داشتن در ربودن امام صدر، در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ صادر شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.