چهار دهه اسارت امام موسی صدر به روایت خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری

خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از هفتم تا یازدهم شهریور ۱۳۹۷ به مناسبت چهار دهه اسارت امام موسی صدر، مطالب، گزارش‌ها و فیلم‌های متنوعی منتشر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، لینک مطالب منتشر شده در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، به شرح زیر است.

  • در بخش نخست گزارش‌ها و اخبار مرتبط با نهم شهریور و سالروز ربودن ارائه شده‌ است:

خبرگزاری ایرنا

فرزند امام موسی صدر ربایش پدرش را در تاریخ بی سابقه خواند / سخنان سیدصدرالدین صدر، فرزند امام موسی صدر در حاشیه مراسم چهلمین سال ربودن امام در شهر بعلبک را اینجا بخوانید.

عون: امام موسی صدر نماد شکوه لبنان است / سخنان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه لبنان به مناسبت چهلمین سال ربودن امام صدر را اینجا بخوانید.

چهل سال ابهام در سرنوشت امام موسی صدر / گزارش ایرنا از پیگیری پرونده چهل ساله امام صدر را اینجا بخوانید.

امام موسی صدر منادی وحدت و مخالف طایفه گرایی بود / گفت‌وگوی کریم بقرادونی، رئیس سابق حزب مسیحی «کتائب» لبنان را اینجا بخوانید.

خبرگزاری صدا و سیما

امیر عبداللهیان: امام موسی صدر زنده است / خبر کوتاهی از حسین امیرعبداللهیان درباره پرونده ربودن امام موسی صدر را اینجا بخوانید.

نهم شهریور سالروز ربوده شدن امام موسی صدر / کلیپ کوتاهی از بخش قم خبرگزاری صدا و سیما نیز به مناسبت چهلمین سال ربودن امام صدر منتشر شده است.

خبرگزاری برنا

سعد حریری: ناپدید شدن امام موسی صدر مسأله همه لبنانی‌هاست / این خبرگزاری نیز گفت‌وگوی کوتاهی با سعد حریری را به نقل از العهد منتشر کرده است. این خبر را اینجا بخوانید.

خبرگزاری ایبنا

منظومه فکری امام موسی صدر می‌تواند وضعیت فعلی خاورمیانه را متحول کند / گفت‌وگوی خبرگزاری کتاب با رشاد حسن‌اف، مترجم آثار امام موسی صدر به ترکی آذربایجانی را اینجا ببینید.

آخرین اخبار از پیگیری «پرونده آدم ربایی در لیبی» از زبان داماد امام موسی صدر / ایبنا همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد ربودن امام صدر، گفت‌وگوی کوتاهی را نیز با مهدی فیروزان منتشر کرده که اینجا قابل مطالعه است.

پایگاه اطلاع رسانی امین‌نیوز

این پایگاه خبری نیز سخنان خطبه‌های نماز جمعه بیرجند به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی را منتشر کرده که در بخشی از آن به چهلمین سالگرد ربودن امام موسی صدر اشاره شده است.

  • در قسمت دوم نیز به مطالب و اخبار خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در روز دهم شهریور پرداخته شده است:

خبرگزاری ایرنا

فقط سه نفر از سرنخ های پرونده امام موسی صدر زنده مانده‌اند / ایرنا به مناسبت سالروز ربودن مصاحبه‌ای را با محمدعلی مهتدی در روز ۱۰ شهریور منتشر کرد که می‌توانید اینجا مطالعه کنید.

خبرگزاری مهر

هانیبال قذافی تا زمان حل معمای امام موسی صدر در لبنان باقی می ماند / خبرگزاری مهر در روز ۱۰ شهریور خبری را به نقل از روزنامه الاخبار لبنان مبنی بر بازداشت هانیبال قذافی در لبنان تا مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر منتشر کرد. این خبر را اینجا بخوانید.

امام موسی صدر؛ صدای بلند وجدان لبنانی‌ها / همچنین یادداشتی نیز در این خبرگزاری به قلم امیرحسین رجبی معماری درباره چهل سال اسارت امام صدر منتشر شده است. اینجا را ببینید.

خبرگزاری ایسنا

پیام مقتدی صدر در سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر/ بازنشر توئیت مقتدی صدر به مناسبت چهلمین سالگرد ربودن امام صدر را اینجا ببینید.

این خبرگزاری همچنین متن سخنان نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در همایش چهلمین سالگرد ربودن امام صدر را منتشر کرده است:

نبیه بری: از تلاش برای آزادی امام موسی صدر ناامید نمی‌شویم (اینجا)

نبیه بری: به تلاش‌های خود برای آزادی امام موسی صدر ادامه می‌دهیم (اینجا)

1 دیدگاه برای “چهار دهه اسارت امام موسی صدر به روایت خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.