نامه امام موسی صدر به پدرش در روزهای دانشجویی

امام موسی صدر در دوران دانشجویی در دانشگاه تهران نامه‌ای خطاب به پدرش آیت الله سید صدرالدین صدر که در قم زندگی می‌کرد، می‌نویسد و از وضعیت امتحاناتش خبر می‌دهد. این نامه در ۱۶ رمضان نوشته شده است.

تصویر سند:

متن سند: 

بسمه تعالى

قبله معظّم . امیدوارم کسالت همانطور رو به خوبى باشد و بى بى و داداشم و سایرین سالم بوده در این مواقع فراموشم نفرمائید.

تشتّت حواس ، تراکم درسها و بى ترتیبى برنامه دانشکده علّت این شد که تا امروز تصدیع خاطر مبارک را فراهم نکنم، اینک که تا حدّى اوضاع تغییر کرده است و قسمت اعظم امتحانات را داده ام و ضمناً دیروز هم به زیارت [ناخوانا] مفتخر شدم مصدّع مى گردد.

حالم بحمد الله خیلى خوب است، در کتبى و در سه قسمت شفاهى یعنى مدنى ، اقتصاد ، زبان موفّق شدم ، دو قسمت آسان دیگر یعنى مالیّه و بین الملل باقیمانده. برنامه اى که داده اند روز پنجشنبه آتیه یعنى ۲۳ رمضان باید امتحانات را بدهیم ولى امروز موافقت کردند که مالیّه را امروز عصر و بین الملل را عصر شنبه امتحان بدهم ، امیدوارم با دعاى شما موفّق شده براى لیالى احیاء تشرّف حاصل کنم. حال عموم خوب و از تفصیل حالات آقا على مستحضرتان مى کند.

عرض دست بوسى و التماس دعاى مخصوص خدمت بى بى و آقاى اخوى دارم. آقاى طاهرى تاکنون مشهد نرفته اند، تلگراف را هم [ناخوانا] مساعدت نکرد گمان مى کنم همان بهتر است که به طبع خودش واگذار شود و قویّاً احتمال مى دهم شبهاى احیاء مشهد مشرّف شود تا خدا چه خواهد.

ارادتمندان عموماً و آقاى امام که در دانشکده روزها خدمتشان مى رسم و آقاى قمّى که دیشب خدمتشان بودم سلام عرض کردند.

در خاتمه مجدّداً مصدّع التماس دعاى مخصوصم، آقاى آقا یحیى و آقاى آقا هادى مصدّع ارادتمند

موسى صدر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.