حضور جمعی از دانشجویان فعال جهادی در موسسه امام صدر

موسسه امام موسی صدر، یکشنبه دوم دی ماه ۱۳۹۷، میزبان جمعی از دانشجویان گروه جهادی السابقون بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، دانشجویان درباره سابقه فعالیت ها و اقدامات، دیدگاه ها و نگرش ها، اهداف و شیوه کارشان توضیح دادند.

مرور اقدام های داوطلبانه امام صدر در زمان طلبگی برای رسیدگی به حال محرومان، اهتمام امام صدر به تحصیل و نحوه حضور ایشان در جلسات درس، بررسی زمینه های هجرت امام موسی صدر و رمز موفقیت ایشان، پیوند دین و زندگی و رسیدگی هم زمان به مسائل فرهنگی و معیشتی مردم لبنان از جمله موضوع هایی بود که به سبب تجربه جهادی دانشجوها مورد توجه آنها بود و درباره این موارد با اعضا و مدیر موسسه گفت وگو کردند.

حورا صدر، مدیر موسسه امام موسی صدر نیز در سخنانی در این دیدار بر دقت و توجه امام صدر به اعضای خانواده، به رغم مشغله های بسیار تاکید کرد و گفت: وقتی امام ربوده شدند من نوجوان بودم. سال های آخر قبل از ربودن هم سال های سخت و پر فشاری بود و امام را کم می دیدیم. اما، زمانی که بودند و حضور داشتند، حضورشان با همه وجود بود و ما این حضور و گرمی را حس می کردیم.

گفتنی است تمرکز فعالیت های جهادی این دانشجویان، که در دانشگاه ها و رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند، بر شهرهای مختلف و نقاط محروم در استان سیستان و بلوچستان است و اعضای اصلی آن سالانه بین دو تا سه مرتبه به این استان سفر می کنند. کارهای داوطلبانه گروه جهادی السابقون متمرکز بر نیازهای آموزشی و شامل فعالیت های عمرانی و مدرسه سازی و نیز کارگاه های آموزشی است. گروه السابقون تاکنون موفق به ساخت یا تعمیر ۶ مدرسه و برگزاری چندین کارگاه برای دانش آموزان دبیرستانی و معلم های آنان شده است.

گروه جهادی السابقون از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرده و ارتباط خود را با فارغ التحصیلان مدارس تحت پوشش حفظ کرده است و در طی این سال ها نیروهای بومی آن منطقه نیز به اعضای این گروه جهادی پیوسته اند. تامین اقلام مورد نیاز خانواده های نیازمند و برگزاری همایش های آموزشی در دانشگاهه های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار از دیگر فعالیت های این گروه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.