روسیه برای آزادی پسر قذافی با لبنان وارد مذاکره شد

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا اعلام کرد که طرف روسی با سیاستمداران لبنانی برای آزادی هانیبال قذافی پسر معمر قذافی رهبر معدوم لیبی وارد مذاکره شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به نقل از ایرنا، میخاییل بوگدانف به ریانووستی گفت: دیپلمات های روسی با سیاستمداران لبنانی درباره وضعیت پیرامون حبس هانیبال پسر معمر قذافی در زندان لبنان تماس گرفته اند.

هانیبال قذافی از سال ۲۰۱۵ در رابطه با پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان در زندان لبنان بسر می برد.

بوگدانف با بیان اینکه هانیبال قذافی بدون محاکمه قضایی زندانی شده است، ادامه داد: این وضعیت مناسبی نیست به ویژه اینکه وی را زمانی که با خانواده اش در سوریه بسر می برد ربوده و به لبنان منتقل کردند.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا خاطرنشان کرد: اگر چه ربایندگان هانیبال بخاطر این اقدام محاکمه شدند اما مراحل پیگیری قضایی درباره پسر قذافی هنوز آغاز نشده است.

بوگدانف با بیان اینکه زندانی شدن هانیبال به این شکل طبیعی نیست، اظهار داشت: روسیه خواستار آزادی افراد بیگناه است که متحمل رنج می شوند.

روسیه تلاش می کند در حل و فصل مساله لیبی نقش ایفا کند و در همین چارچوب با سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی رهبر معدوم لیبی نیز ارتباط برقرار کرده است.

در این باره مطالب زیر را بخوانید:

توضیحات وکیل خانواده امام درباره شایعات اخیر
بیانیه خانواده امام صدر درباره اظهارات ضد و نقیض مربوط به بازداشت هانیبال قذافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.