انتشار کتابی با موضوع زن، جامعه و جوان از سخنان امام موسی صدر

«زن و چالش‌های جامعه» دهمین جلد از مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است که به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، پس از انتشار «دین در جهان امروز»، نهمین جلد از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» در تابستان امسال، جلد دهم از این مجموعه نیز در مرحله چاپ و انتشار قرار گرفته است.

«زن و چالش‌های جامعه: جستارهایی درباره مسائل زن و خانواده و جوان» دهمین جلد از مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است که ۱۶ جستار از سخنان امام صدر در مسائل مربوط به زنان، جوانان و خانواده را با ترجمه احمد ناظم، مجید مرادی، علی حجتی کرمانی و سیدعطاالله افتخاری دربرمی‌گیرد.

این سه موضوع به دو دلیل در یک کتاب گردآوری شده است: نخست پیوندی که میان هر سه موضوع برقرار است و تاثیر و تاثری که بر یکدیگر دارند و از یکدیگر می گیرند. نقش و رابطه زن و جوان در شکل‌گیری و کارکرد خانواده موثر است و در تعریفی که از نظام خانواده به دست می‌دهیم، جایگاه زن و جوان روشن می‌شود. دوم تاثیری که جهان نو در نگاه و نگرش به هر سه موضوع گذاشته است.

مطالب منتشر شده در این مجلد به این شرح است: «زهرا فصلی از کتاب رسالت»، «زن در اسلام»، «زن و چالش‌های جامعه»، «اسلام به زن کرامت بخشید»، «زن و دین»، «زن عرب و پیکار برای رهایی»، «ازدواج مدنی»، «اسلام و خانواده در جامعه پیشرفته»، «نقش مادر و خانواده در شکل گیری شخصیت جوان»، «شیوه‌های تربیتی و مبادی دین»، «وجود طبقات در جامعه پذیرفتنی نیست»، «نقش دانشجویان در ساختن آینده یا سرنوشت»، «ایمان و جوان معاصر»، «فرقه گرایی و جوانان»، «جامعه ماده‌گرا و تباه شدن جوانان» و «ازدواج حضرت زهرا(س)».

از میان ۱۶ عنوان این کتاب، مقالات و جستارهای «زهرا فصلی از کتاب رسالت»، «زن و دین» (با عنوان دیدار با امام موسی صدر)، «اسلام و خانواده در جامعه پیشرفته» و «شیوه‌های تربیتی و مبادی دین» پیشتر در کتاب‌های «نای و نی» و «ادیان در خدمت انسان» منتشر شده بودند، اما برای آنکه همه مقالات با موضوعات زن، جوان و خانواده در یک مجموعه در دسترس باشد، در این کتاب بازنشر شده‌اند. ۱۲ مقاله دیگر این کتاب برای اولین بار در این مجلد از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» منتشر شده است.

انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات این کتاب را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۲۷۵ صفحه و بهای ۲۴۵۰۰ تومان منتشر کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.