عرضه کتاب‌های انتشارات «راز نی» در غرفه مؤسسه امام صدر

غرفه انتشارات مؤسسه امام موسی صدر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب‌های انتشارات راز نی را نیز به مخاطبان عرضه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، انتشارات «راز نی» از ناشران فعال در حوزه صدر پژوهی است که کار خود را به همت و تلاش دکتر محسن کمالیان با انتشار جلد نخست مشاهیر خاندان صدر آغاز کرد.

این انتشارات که یک سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد تاکنون ۵ جلد کتاب در حوزه صدرپژوهی به چاپ رسانده که عناوین و معرفی آنها را در ادامه مطلب می‌خوانید.

  • جلد نخست مشاهیر خاندان صدر با عنوان «شرح‌حال‌ها»: این کتاب به شرح حال ۲۹ نفر از علمای خاندان صدر می‌پردازد که ایرانی بودند، یا سال‌ها در ایران زندگی کردند. این کتاب به صورت مشترک با انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شده است. در این کتاب زندگینامه‌ و شرح‌حال‌های مفصلی از  سیداسماعیل صدر، سیدصدرالدین صدر، سیدرضا صدر، سیدابوالحسن صدر، سیدصدرالدین موسوی عاملی اصفهانی، سیدمحمدتقی خادم الشریعه، سیدابوالجعفر خادم الشریعه، سیدمرتضی مستجابی و تعدادی دیگر از مشاهیر این خاندان، منتشر شده که پیشتر علیرغم اثرگذاری بسیار این چهره‌ها زندگینامه‌های کاملی از آنها در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار نداشت.
  • جلد دوم مشاهیر خاندان صدر با عنوان «نسب نامه خاندان آقامجتهد»: «آقا مجتهد» نام مشهور آیت الله سید محمدعلی موسوی عاملی است. وی اولین فرزند ذکور آیت الله سید صدرالدین موسوی عاملی، مؤسس خاندان صدر است. آقا مجتهد از فقها و مدرسان حوزۀ علمیۀ اصفهان بود که به نبوغ علمی شهرت داشت و در سن دوازده سالگی آیت الله سید محمدباقر شفتی بیدآبادی اجتهادش را تصدیق کرد. وی خاندانی بزرگ و پربرکت از خود به یادگار گذاشت که با برخی دیگر از خاندان‌های مهم علمی شیعه در اصفهان، از جمله خاندان‌های بیدآبادی، خاتون آبادی، مدرس مطلق، روضاتی و اژه‌ای در هم آمیختند. دکتر محسن کمالیان در جلد دوم از مجموعۀ «مشاهیر خاندان صدر» با ۵۹ نمودار شجره‌نامه، ۲۷۵ یادداشت و در ۴۲۷ صفحه، به معرفی نسب‌نامۀ خاندان آقامجتهد پرداخته است.
  • جلد هجدهم مشاهیر خاندان صدر با عنوان «آسمان پرستاره»: هجدهمین جلد از مجموعه مشاهیر خاندان صدر تجمیعی از چکیده مهم‌ترین شرح‌حال‌های مجلدات پیشین است.
  • «سفرنامه خاندان صدر»: این کتاب مجموعه‌ ۱۲۹ یادداشت کوتاه و بلند است که دکتر کمالیان طی یک دهه‌ گذشته در حاشیه‌ مطالعات صدرپژوهی خود نوشته است. یادداشت‌های مزبور جستارهایی هستند در باب شرح‌حال، نقد کتاب، انساب، تاریخ، آزاداندیشی و روشن‌بینی، اخلاق، مسئله امام موسی صدر، روزنوشته‌ها و دیدارها. یادداشت‌های هر فصل و هر عنوان بر حسب تاریخ انتشار چیدمان شده‌اند.
  • جلد نخست «کتاب سال راز نی»: این کتاب گزارش سه رویداد صدرپژوهی است که به کوشش محجوبه کمالیان منتشر است. این کتاب سه بخش کلی دارد: «ویژه نامه نهم شهریور ۱۳۸۹»، «ویژه نامه نهم شهریور ۱۳۹۴» و «گزارش مراسم رونمایی جلد اول مشاهیر خاندان صدر».

غرفه انتشارات مؤسسه امام موسی صدر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن شبستان، راهرو ۲۶، غرفه یک واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.