کتاب صدرنامه

مجموعه ۲جلدی صدرنامه منتشر شد

مجموعه ۲جلدی صدرنامه که به تازگی وارد بازار نشر شده است، به سرگذشت آیت‌الله سید صدرالدین صدر و فرزندش آیت‌الله سید رضا صدر می‌پردازد.

صدرنامه، به اهتمام حجت الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی و به همت موسسه کتابشناسی شیعه با همکاری انتشارات موسسه امام موسی صدر منتشر شده است.

سید باقر خسروشاهی در مقدمه کتاب درباره چگونگی گردآوری این مجموعه نوشته است: «پس از رحلت مرحوم آیت‌الله حاج سید رضا صدر در سال ۱۳۷۳ شمسی، مجموعه کتابخانه ایشان که حاوی مکتوبات و اسناد و نامه‌ها بود و همچنین کتب کتابخانه مرحوم آیت‌الله حاج سید صدرالدین صدر، والدِ معظم ایشان، با تألیفات ایشان اعم از خطی و چاپی و اسناد دیگر در اختیار این جانب قرار گرفت.
با توجه به ارزشمندی این مجموعه فرهنگی که در نوع خود بی‌نظیر است آن را برای تنظیم نهایی در اختیار موسسه کتابشناسی شیعه قرار دادم.»

کتاب صدرنامه در دو جلد تنظیم شده که جلد نخست به سرگذشت آیت‌الله سید صدرالدین صدر، پدر امام موسی صدر می‌پردازد و جلد دوم به آیت‌الله سید رضا صدر، برادر امام موسی صدر اختصاص دارد. این مجموعه ۲جلدی با مقدمه‌ای از آیت الله رضا استادی و حجت الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی در کنار مقدمه ۲ناشر آغاز می‌شود.

در جلد نخست، زندگینامه آیت الله سید صدرالدین صدر از منابع دست اول فارسی و عربی به ترتیب تاریخ وفات مولفان گردآوری و تنظیم شده است. بخش دیگری از این جلد به آثار آیت الله صدر اختصاص دارد که شامل: تالیفات (کتب، رسائل، حواشی، تقاریظ و اجازات) و نامه‌ها (نامه‌های مراجع تقلید، نامه‌های رجال سیاسی، استفتائات،رسید وجوه شرعی، تبریک و تهنیت‌ها، تلگراف‌ها و نامه‌هایی از آیت الله صدر) است.

جلد دوم نیز شامل زندگینامه آیت‌الله سید رضا صدر، تالیفات، اجازات و نامه‌ها است.

زندگینامه آیت الله سید اسماعیل صدر به قلم آیت‌الله سید رضا صدر، دل نوشته‌ای از آیت‌الله سید رضا صدر در تسلیت عموزاده، اشعار آیت‌الله سید صدرالدین صدر و آیت‌الله سید رضا صدر، مراثی و مناقب، معرفی اعلام و گاهشمار از جمله پیوست‌های این مجموعه ۲جلدی است. منابع تحقیق، نمایه‌ها، استدراک‌ها، فهرست منابع و اعلام و اماکن و کتب، اسناد و تصاویر از دیگر موارد منتشر شده در این مجموعه است.

مجموعه ۲جلدی صدرنامه در ۱۸۲۶ صفحه و با قیمت ۲۱۰ هزارتومان منتشر شده است. خرید آنلاین این اثر از امروز ۲۳ شهریور تا ۳۰ شهریورماه با ۱۰درصد تخفیف از فروشگاه آنلاین انتشارات موسسه امکان‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.